My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15107511

AML Advisor till svensk storbank

Vår kund expanderar deras Onboarding-team som arbetar med penningtvätt och motverkar finansiell terrorism och bedrägerier. Vi söker dig som vill arbeta inom banksektorn och trivs i en roll med daglig kundkontakt. Välkommen med din ansökan!

Ansök här

Plats: Kista

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid, 40h/veckan

Startdatum: Omgående, 3 månaders uppdrag

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

I rollen som AML Advisor kommer du att tillhöra bankens område Welcoming & Orchestration där alla backoffice-funktioner är centraliserade inom. Du kommer att arbeta operativt i syfte att hantera och skapa den bästa möjliga kundupplevelsen. Din uppgifter tillsammans med ditt team kommer vara att säkerställa att bankens kunder upplever en smidig och tidsenlig process när de ansluter sig till banken. Samtidigt som du kommer ansvar för att se till att nya kunder uppfyller alla regulatoriska krav och att minska risker när de uppstår.

Team består av många vänliga och kunniga medarbetare och ni kommer tillsammans utgör du en viktig länk i arbetet med att garantera att banken inte medverkar till penningtvätt eller andra former av finansiell kriminalitet. Teamet har en can-do anda och värdesätter samarbete, målsättning och struktur i arbetet.

För denna tjänst krävs det att du kan tillhandahålla och ha ett godkänt belastningsregister och UC-kontroll. Du kommer bli informerade mer om detta i under processen.

Du erbjuds En spännande och utvecklande roll där du får möjlighet att växa professionellt och knyta många nya kontakter!

Arbetsuppgifter

Som AML Advisor kommer du att onboarda nya Privat- och Företagskunder samtidigt som du följer KYC, AML och regelefterlevnadskrav. Du kommer att ha kundkontakt, intervjua kunder och ge dem ett värdefullt och positivt första intryck av Danske Bank.

  • Säkerställa att tilldelade uppgifter utförs på ett professionellt och tidsenligt sätt
  • Säkerställa bästa kvalitet (First Time Right) av processer genom att följa SOP och ständigt leta efter förbättringslösningar
  • Samarbeta med andra team genom att dela bästa praxis och hjälpa till under högsäsonger
  • Delta i gemensamma initiativ som bidrar till teamets välbefinnande

Vi söker dig som

  • Har en avslutad universitetsexamen inom ekonomi, juridik eller inom ett ämne som bedöms relevant
  • Har tidigare relevant arbetslivserfarenhet inom kundkontakt/service/administration som bedöms relevant
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift

Det är meriterande om du har

  • Kunskap i finska
  • Tidigare relevant arbetslivserfarenhet inom AML/KYC
  • Arbetslivserfarenhet inom bank och kunskap inom det finansiella området

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Stresstolerant
  • Målmedveten
  • Ordningsam
  • Ansvarstagande
  • Intellektuellt nyfiken
  • Respektfull

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Julia Cenner eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv5@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15107511

Ansök här