
Consumer Listening Specialist till Samsung
Vi söker dig som sätter kund i första rummet och som i rollen kommer ansvara för kundresan. Välkommen in med din ansökan idag, vi arbetar med löpande urval!

Consumer Listening Specialist till Samsung
Vi söker dig som sätter kund i första rummet och som i rollen kommer ansvara för kundresan. Välkommen in med din ansökan idag, vi arbetar med löpande urval!
Samsung
Kista
Omgående
Heltid, 40h/veckan
Konsultuppdrag
Möjlighet till distansarbete
Om tjänsten
Vi söker en Consumer Listening Specialist som kommer bli en del av Customer Service CX-teamet, med huvudansvaret att säkerställa och optimera konsumentresan över alla kontaktpunkter.
Huvudansvaret kommer att vara att analysera konsumentinsikter och data, främst genom NPS undersökningar men också genom input från Customer Care-teamet. Baserat på analyser identifiera åtgärder som krävs för att förbättra konsumentresan, främst genom kontaktcenter, servicepartner och onlineinteraktioner. Du kommer samarbeta med kontaktpunktägare och andra intressenter, komma överens om förbättringsinitiativ och säkerställa att projekten avslutas.
Du erbjuds ett långsiktigt och utvecklande konsultuppdrag på ett branschledande bolag!
Arbetsuppgifter
I denna roll är det viktigt att säkerställa att NPS är den främsta KPI:n. Märkning och klassificering av konsumentfeedback måste göras konsekvent och transparent. Dagligen analyseras konsumentinsikter genom NPS-undersökningar, och det är avgörande att systematiskt samla in konsumentdata för att sedan spåra, analysera och tolka både kvalitativ och kvantitativ data längs konsumentresan. Identifiering av grundorsaker och drivande av förbättringar är en central del av arbetet. Rapportering sker till CS-ledningen och det europeiska kontoret om aktuell status och handlingsplaner för förbättringar. Slutligen, etablering och uppdatering av processer för att ytterligare säkerställa konsumentresan är avgörande för att optimera konsumentupplevelsen.
Vi söker dig som
- Har svenska eller ett annat nordiskt språk som modersmål
- Har mycket goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift
- Har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet av liknande roll och uppgifter
- Har erfarenhet av kundservice
- Har mycket god förståelse för NPS och tidigare arbete med dataanalys Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta med analys av konsumentinsiktsdata
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Stresstolerant
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Energisk
- Intellektuellt nyfiken
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Samsung
Har du frågor?
Julia Cenner eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: WTZQGY