My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15107085

Ekonomiansvarig till ett av Addtech dotterbolag!

Är du en engagerad, prestigelös och initiativtagande person som letar efter nästa steg i karriären? Vi söker nu en ekonomiansvarig till ett av Addtech Nordics dotterbolag! Vi jobbar med löpande urval så ta chansen och ansök redan idag!

Ansök här

Plats: Stockholm, Gamla Stan

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid, 40h/vecka

Startdatum: 1:a April

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Övrigt: Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiansvarig. Vår kund är ett av Addtech Nordics dotterbolag som erbjuder produkter och lösningar för mätteknik inom värme, kyla och vatten. Kundmarknaden utgörs primärt av fjärrvärme- och kommunala vattenbolag men försäljning sker även till installatörer och fastighetsägare. Vår kund sitter i ett fint kontor i Gamla Stan. Bolaget består av 6 personer, varav 3 personer är baserade på kontoret i Stockholm. I rollen som ekonomiansvarig jobbar du nära både produktchef, VD, säljare samt kan få stöttning av Addtechs ekonomiavdelning.

I denna roll kommer du ansvara över ekonomi, order och leveransadministrationen. Du kommer att driva, förbättra och vidareutveckla processer, rutiner och system för såväl ekonomihanteringen med redovisning-, rapportering-, och bokslutsarbete samt orderhanteringen med orderläggning, leveranshantering samt fakturering. Det kommer att finnas arbetstoppar vid bokslut och då förväntas det att du kan hålla deadlines. Trots arbetstoppar är det viktigt för vår kund med work life balance och att man tar sig tid för återhämtning.

Du erbjuds

  • Ett långsiktigt konsultuppdrag med möjlighet till överrekrytering om alla parter är nöjda med samarbetet
  • Utveckla dina kunskaper i en bred roll
  • Arbete med frihet under eget ansvar, finns möjlighet att arbeta remote med utgångspunkt från kontoret

Arbetsuppgifter

Du kommer att ansvara för ekonomiadministration med månadsbokslut, årsbokslut samt löpande redovisning (leverantörsfakturor, in- och utbetalningar, projektredovisning). Utöver detta kommer du:

  • Hantera deklarationer (moms, arbetsgivaravgifter, preliminärskatt)
  • Löner och pension
  • Budgetering samt kostnadsuppföljning och analys
  • Order och leveransadministrationen med ansvar för att kunder har korrekt information i tid
  • Rapportering till Addtech, såväl ekonomisk som hållbarhetsrapportering m.m.

Vi söker dig som

  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande
  • Har tidigare erfarenhet som redovisningsekonom, självständig i löpande bokföring
  • Har god systemvana, gärna inom Visma
  • Har goda kunskaper inom MS Office, speciellt Excel
  • Har goda kunskaper inom svenska och engelska då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har

  • Tidigare arbetslivserfarenhet inom produktsäljande bolag, du har förståelse för orderflödet
  • Självständigt upprättat årsredovisningar

För att lyckas i rollen ser vi att du är affärsorienterad, lösningsorienterad och inte uppgiftsorienterad. Vidare är du engagerad samt prestigelös. Du är ansvarstagande och gillar att arbeta i ett mindre bolag där du blir en viktig del av teamet.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Linnea Molnar eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv5@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15107085

Ansök här