
Kommunikatör till Myndigheten för arbetsmiljökunskap i Gävle!
Vill du vara med och bidra till ett hållbart arbetsliv – med kommunikation som gör skillnad?
Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet inom såväl strategiskt som operativt kommunikationsarbete. Här får du möjlighet att sprida viktig kunskap som förbättrar arbetsmiljön i Sverige. Behovet är omgående och urval sker löpande så passa på att skicka in din ansökan redan idag!

Kommunikatör till Myndigheten för arbetsmiljökunskap i Gävle!
Vill du vara med och bidra till ett hållbart arbetsliv – med kommunikation som gör skillnad?
Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet inom såväl strategiskt som operativt kommunikationsarbete. Här får du möjlighet att sprida viktig kunskap som förbättrar arbetsmiljön i Sverige. Behovet är omgående och urval sker löpande så passa på att skicka in din ansökan redan idag!
Gävle
Juni
Heltid, kontorstider
Konsultuppdrag
Om tjänsten
Myndigheten för arbetsmiljökunskap är nationellt kunskapscentrum för frågor om arbetsmiljö. Myndigheten har till uppgift att ansvara för kunskapsuppbyggnad och kunskapsspridning samt utvärdering och analys i syfte att bidra till att kunskap om arbetsmiljö kommer till användning i praktiken.
Myndigheten för arbetsmiljökunskap har sitt säte i Gävle. Deras arbete ska bidra till att skapa förutsättningar för ett friskt, glädjefyllt och hållbart arbetsliv genom deras roll som ett nationellt kunskapscentrum för frågor som rör arbetsmiljö. De sammanställer och sprider forskningsbaserad kunskap om arbetsmiljö, utvärderar och analyserar effekter av statliga reformer, följer och främjar kunskapsuppbyggnad om arbetsmiljöfrågor både inom EU och i andra länder samt arbeta med frågor kopplade till företagshälsovårdens utveckling.
Nu söker vi en kommunikatör till deras funktion för kommunikation och samverkan. Detta är ett konsultuppdrag med start i juni och uppdraget sträcker sig initialt till årsskiftet.
Arbetsuppgifter
I denna roll arbetar du långsiktigt för att sprida arbetsmiljökunskap med målsättningen att utveckla och ge stöd till det praktiska arbetsmiljöarbetet på arbetsplatser. En viktig del uppdraget är att den kunskap de sprider är anpassad utifrån deras målgruppers behov. I det arbetet är du viktig och vi söker dig som har erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete. Anställningen innebär bland annat att arbeta med planering, samordning och genomförande av aktiviteter för spridning av kunskap om arbetsmiljö.
Arbetet bedrivs både självständigt och i team med planering och genomförande av kommunikationsinsatser. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att föra dialog med målgrupper och samarbetsparters samt kontakt med olika leverantörer. En stor del av arbetet handlar om kommunikation i forskningsprojekt, därför är det en fördel om du har vana vid att arbeta med akademiska texter. Du arbetar parallellt med kortsiktiga och långsiktiga uppdrag.
Vi söker dig som
- Har en akademisk examen på minst kandidatnivå i media- och kommunikation eller liknande utbildningsprogram eller relevant arbetslivserfarenhet som vi på myndigheten bedömer som motsvarande
- Erfarenhet av likartade arbetsuppgifter, helst inom statlig sektor eller inom offentlig verksamhet
- Har minst ett års dokumenterad erfarenhet av strategiskt och praktiskt kommunikationsarbete
- Har mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska
Det är meriterande om du:
- Har dokumenterad erfarenhet av att leda projekt
- Har erfarenhet av arbete i projektform eller team-baserat
- Har erfarenhet av att publicera innehåll i CMS, gärna WordPress
- Har goda kunskaper i Office-paketet
- Har vana av att arbete med kampanjer och annonser i sociala medier
- Har vana av att arrangera digitala evenemang eller webbinarium
För att lyckas i rollen är du en skicklig kommunikatör och som använder sociala medier naturligt i din vardag. Du har förmåga att se helheter och anpassar kommunikationen utifrån förutsättningar och mottagare. Du är utåtriktad, har god samarbetsförmåga och vana att arbeta självständigt. Vi kommer att värdera personliga egenskaper högt.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Ingrid Hammarstrand eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gav01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: CBU7MV