My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15107509

Kundtjänstmedarbetare till FedEx!

Är du en problemlösare med passion för kundservice? Gillar du att varje dag är unik och full av nya utmaningar? Som kundtjänstmedarbetare på FedEx får du möjligheten att göra skillnad – en leverans i taget. Läs vidare för att ta reda på mer om denna spännande möjlighet, vi välkomnar din ansökan!

Ansök här

Plats: Malmö

Jobbkategori: Kundtjänst

Omfattning: Heltid

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Rekrytering

Om tjänsten

FedEx är ett av världens ledande expresstransportföretag och arbetar dagligen med leveranser och affärslösningar i över 220 länder och territorier. FedEx kombinerar global räckvidd med lokal expertis för att erbjuda snabba och pålitliga leveranstjänster till både företag och privatpersoner världen över. Genom kontinuerlig innovation inom logistik strävar FedEx efter att koppla samman människor och möjligheter, vilket bidrar till att göra världen mer tillgänglig genom varje leverans.

Du erbjuds

  • En global arbetsplats som präglas av en god gemenskap och öppenhet
  • Fokus på individuell utveckling inom befintlig tjänst och inför framtida möjligheter
  • En gedigen och välarbetad onboarding där du får en grundlig introduktion till företaget och din roll

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna på FedEx kundtjänst spänner över ett brett spektrum, från grundläggande paket- och bokningsspårningar till hantering av komplexa fakturafrågor och reklamationsärenden. Kundkommunikationen sker via telefon och e-post, vilket kräver både teknisk kunskap om FedEx:s system och starka kommunikativa färdigheter för att effektivt hantera varierande kundförfrågningar och lösa problem.

Vi letar efter dig som är en god kommunikatör och strukturerad lagspelare. Du tycker om att ta ansvar och hittar lösningar, där andra ser problem. Du är engagerad, positiv och drivs utav att leverera god service.

Vi söker dig som

  • Har tidigare erfarenhet från serviceyrket
  • Skriver och talar obehindrat på svenska eller norska samt engelska då språken används i den dagliga verksamheten
  • Har god datorvana
  • Har avslutad gymnasieutbildning

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av kundtjänst eller innesälj

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Målmedveten
  • Ordningsam
  • Ansvarstagande
  • Medkänsla
  • Artighet

Övrig information

  • Start: Omgående/Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Schema: Du kommer att arbeta heltid efter ett rullande schema inom arbetstiderna 8-18 under varje veckodag.
  • Placering: Limhamnsvägen 110

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av kundföretaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Linnea Strömberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på mal09@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15107509

Ansök här