My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15109341

Säljadministratör till Nimbus Group AB

Nimbus Group AB (publ)

Vill du vara en del av en branschledande organisation med kontor i Långedrag, där havsutsikten är en del av vardagen? Hos Nimbus Group AB möts du av en öppen och välkomnande företagskultur. Nu söker vi en vikarie för ett tidsbegränsat uppdrag på upp till 1 år för att täcka föräldraledighet. Tjänsten startar i början av februari, och här får du chansen att utvecklas i en inspirerande miljö. Vill du utvecklas i en dynamisk roll med stor variation? Sök idag och bli en del av Nimbus Groups framgångsresa!

Ansök här

Företag: Nimbus Group AB (publ)

Plats: Göteborg

Jobbkategori: Försäljning

Omfattning: Heltid

Startdatum: Februari

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

I denna roll får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö med spännande samarbeten världen över. Du blir en nyckelspelare i det administrativa arbetet kopplat till bolagets båtar. Här stöttar du säljarna med administrativa uppgifter, har daglig kontakt med återförsäljare och fabriker från olika delar av världen samt deltar vid båtmässor och evenemang. I samband med mässor och event kan kvälls- och helgarbete förekomma, vilket ger dig chansen att vara en del av branschens största händelser.

Arbetsuppgifter

Som administratör kommer du arbeta med:

  • Administration kring den internationella försäljningen
  • Fakturering och kundreskontra
  • Båtbygg-administration
  • Försäljningsstatistik

Vi söker dig som

  • Har några års erfarenhet av att arbeta i en bred administrativ roll
  • Har mycket goda kunskaper i svenska såväl som engelska då båda språken används dagligen
  • Har en gymnasial utbildning
  • Har mycket goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du har

  • Har erfarenhet av att tidigare ha arbetat inom båtbranschen och har en viss båtvana
  • Har erfarenhet av att arbeta i systemet Monitor
  • Har en eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi, internationell handel och/eller logistik Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Förändringsbenägen
  • Ordningsam
  • Stabil
  • Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Nimbus Group AB (publ)

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Kamila Svanberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15109341

Ansök här