
Student till First Line Support hos Addima
Är du student och söker ett meriterande extraarbete vid sidan av studierna? Addima erbjuder en unik möjlighet att vara med och bygga upp en ny stödfunktion från grunden som First Line Support för svenska Zoho-användare. Ansök redan idag!

Student till First Line Support hos Addima
Är du student och söker ett meriterande extraarbete vid sidan av studierna? Addima erbjuder en unik möjlighet att vara med och bygga upp en ny stödfunktion från grunden som First Line Support för svenska Zoho-användare. Ansök redan idag!
Addima AB
På distans
Början av maj
Deltid, 3-5 h/v
Konsultuppdrag
Möjlighet till distansarbete
Om tjänsten
Zoho är en snabbt växande svit av molnbaserade affärsapplikationer som används av företag världen över – och användarbasen växer snabbt även i Sverige. Som auktoriserad Zoho-partner ser Addima en ökande efterfrågan på svensk support, särskilt bland små och medelstora företag.
Addima står nu inför en spännande satsning där de lanserar en ny tjänst: First Line Support för svenska Zoho-användare. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med från start och bidra till att bygga upp en ny stödfunktion från grunden – med möjlighet att påverka arbetssätt, rutiner och kundupplevelse. Du får samtidigt chansen att lära dig mer och utvecklas inom en världsledande molntjänst, och få insyn i hur moderna digitala verktyg används i verkliga kundprojekt.
I rollen som First Line Support på deltid kommer du att besvara användarfrågor via e-post i ett ärendehanteringssystem, kategorisera och dokumentera ärenden, ge stöd i enklare felsökning och användarfrågor, samt eskalera mer komplexa ärenden till rätt person eller team. Erfarenhet av AI och att promta till ChatGPT är en viktig del av rollen.
Du arbetar helt på distans och ansvarar för att se till att arbetet blir gjort och kunderna får bästa möjliga bemötande. Uppdraget sträcker sig inledningsvis på 3 månader med chans till förlängning.
Du erbjuds
- Ett meriterande extraarbete vid sidan av studierna
- En möjlighet att vara med och starta upp en ny stödfunktion hos företaget
- Att lära dig mer om en världsledande molntjänst
Arbetsuppgifter
- Besvara frågor från användare via e-post i ett ärendehanteringssystem
- Kategorisera och dokumentera ärenden
- Ge stöd i enklare felsökning och användarfrågor
- Uppdatera FAQ och skriva enkla användarguider vid behov
- Eskalera mer komplexa ärenden till rätt person eller team (2nd line support)
- Erfarenhet av AI och att promta till ChatGPT
Vi söker dig som
- Har en pågående högskole-/universitetsutbildning inom IT, systemvetenskap, ekonomi eller liknande med minst 1 år kvar av dina studier
- Har mycket god datorvana och teknikintresse
- Har en god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
- Är kommunikativ och pedagogisk – du förklarar gärna saker för andra på ett pedagogiskt sätt
Det är meriterande om du har:
- Tidigare erfarenhet av support eller kundservice
- Kännedom om Zoho One eller specifika Zoho-appar
- Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
- Intresse för affärssystem, CRM eller SaaS-lösningar
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Respektfull
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Addima AB
Addima är ett entreprenörsdrivet svenskt konsult- och utbildningsföretag. Deras kunder är alltifrån små till stora privata bolag samt offentlig verksamhet. De är auktoriserad partner till Zoho med ambitionen att bli den största partnern i Sverige.
Läs mer här.
Har du frågor?
Ida Pettersson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på ida.pettersson@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: AM60XA