Har du ett tekniskt intresse och drivs av att lösa problem och leverera service? Vill du vara en del av ett engagerat team och arbeta med hållbara lösningar inom energioptimering? Som Teknisk Support hos Kiona får du chansen att kombinera teknik med service, lösa tekniska utmaningar och bidra till en grönare framtid. Välkommen in med din ansökan!
Företag: Kiona Sweden AB
Plats: Skaraborgsvägen 21, Borås
Jobbkategori: Teknik
Omfattning: Heltid, Tillsvidare
Som Teknisk Support hos Kiona blir du en del av ett engagerat och positivt team på kontoret i Borås. I denna roll arbetar du nära partners, kunder och slutanvändare för att snabbt och effektivt lösa tekniska problem, samtidigt som du levererar förstklassig kundservice. Du blir en nyckelperson för alla intressenter och ansvarar för att ge teknisk support och vägledning genom hela processen. Målet är att skapa en smidig och positiv användarupplevelse som gör användarna till ambassadörer för systemet, vilket i sin tur attraherar fler kunder, användare och partners.
I denna roll ansvarar du för att felsöka och lösa tekniska problem som kunder kan stöta på med sina produkter eller tjänster. Dina uppgifter inkluderar att identifiera grundorsaken till problemen, hitta effektiva lösningar, eskalera ärenden internt vid behov och ge tydlig vägledning till kunder för att hjälpa dem att lösa problemen på egen hand. Du kommer också att erbjuda teknisk support och hjälp till kunder som behöver stöd i användningen av tjänsten, vilket innebär att hantera och besvara frågor kopplade till tjänstens funktion och drift.
Lär känna Kiona bättre genom att titta på nedan video:
'Du erbjuds
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Med välbeprövade lösningar för integration och anslutbarhet hjälper Kiona kunder att uppnå sina ekonomiska målsättningar och hållbarhetsmål genom digitalisering av nya och gamla byggnader samt system för uppvärmning, kyla och ventilation. Kiona är ett ledande SaaS-företag med visionen att göra en betydande skillnad i kampen mot klimatförändringarna genom att erbjuda den smartaste och mest kostnadseffektiva proptech-plattformen på marknaden. Läs mer om Kiona här!
Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av kundföretaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.
Anna Grann eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg04@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15108940