My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15108993

Administratör sökes till Optilon

Optilon

Gillar du att jobba administrativt och vill du ha ett spännande konsultuppdrag? Vi söker dig som är driven, positiv och som trivs med att arbeta administrativt och effektivt.

Ansök här

Företag: Optilon

Plats: Stockholm

Jobbkategori: HR/kontor/administration

Omfattning: Heltid, 100%

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Optilon fokuserar på att hjälpa sina kunder att använda resurserna där de gör mest nytta. Optilon är ett ingenjörsgrundat företag som kombinerar världsledande teknik med nordisk expertis inom SupplyChain. Optilon grundades 2005 och är idag verksamma i hela Norden med kontor i Sverige, Finland och Klaipeda. Sedan starten har Optilon genomfört över 500 projekt och har idag cirka 75 anställda.

Som administratör på Optilon kommer du att spela en central roll i att hantera och organisera deras projekt i tidredovisningssystemet. Du kommer att granska och administrera avtal, justera priser och skapa faktureringsunderlag i Visma. En annan viktig del av ditt arbete är att säkerställa att inköpsorder skickas i tid till deras partners samtidigt som du upprätthåller en god kommunikation vid eventuella frågor. Dessutom kommer du att ansvara för att kontorsmaterial, som kopieringspapper och kaffe, alltid finns tillgängligt.

Detta är ett konsultuppdrag via Academic Work som inleds med 6 månaders visstidsanställning med god chans till förlängning. Tjänsten är en heltidstjänst mellan kl.08-17.00 på plats på Optilons kontor på Hantverkargatan.

För att både passa och lyckas i rollen ser vi att du trivs med att arbeta självständigt och gillar att ha många bollar i luften. Vi välkomnar att du är social, serviceinriktad, initiativtagande, strukturerad och noggrann med en prestigelös inställning. På Optilon får du möjlighet att vara en del av ett dynamiskt team där din insats verkligen gör skillnad.

Vi ser fram emot din ansökan som innehåller ett CV och ett personligt brev.

Arbetsuppgifter

  • Ansvara för projektupplägg i Optilons egna tidredovisningsystem
  • Granska, administrera, prisjustera och hantera olika avtal samt att skapa underlag till fakturering i Visma
  • Ansvara för att inköpsorder kommer iväg i tid till företagets partners och hålla kontakten med partners vid eventuella frågor gällande inköpsorder
  • Hantera leveranser, se till att exempelvis kopieringspapper, kaffe och övrigt kontorsmaterial finns på plats

Vi söker dig som

  • Har arbetslivserfarenhet av service och administration
  • Kan tala och skriva svenska och engelska obehindrat
  • Har goda kunskaper i Officepaketet & Outlook

Det är meriterande om du har

  • Tidigare arbetat som administratör
  • Goda kunskaper i Visma

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Målmedveten & serviceinriktad
  • Ordningsam & ansvarstagande
  • Initiativtagande med en prestigelös inställning

Vår rekryteringsprocess

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Optilon

Läs gärna mer här

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Vianne Caroan eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15108993

Ansök här