My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15107434

Ekonom till myndighet

På uppdrag av en av våra myndigheter begäran letar vi nu efter en ekonom med flerårig erfarenhet av fakturahantering. Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande.

Ansök här

Plats: Sundbyberg

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid

Startdatum: Början av december

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Övrigt: Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

På uppdrag av en av av Sveriges större myndigheter så söker vi just nu efter en ekonomiassistent med flera års erfarenhet av fakturahantering för ett uppdrag på minst ett år. Myndigheten är på en spännande tillväxtresa och vi söker dig som vill vara med och bidra på denna resa.

Kontoret ligger i Sundbyberg och man erbjuds möjligheten till distansarbete upp till 50%. Vi söker dig som kan börja i början av december där uppdraget sträcker sig minst ett år. Du kommer bli anställd av Academic Work och arbeta på uppdrag hos myndigheten. Denna tjänst är säkerhetsklassad och kandidaten som erbjuds uppdraget kommer att behöva genomgå en säkerhetsprövning innan uppdraget kan starta.

Arbetsuppgifter

  • Hantering av olika typer av fakturor (konteringar).
  • Skapa kundfakturaunderlag, medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut t.ex. reserveringar, kontoavstämningar m.m
  • vara behjälplig i andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter samt i viss mån olika ekonomiska utredningar

Vi söker dig som

  • Har en högskoleutbildning alternativt eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller minst 5 års arbetslivserfarenhet på ekonomiavdelning med fakturahantering.
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av fakturahantering inom de senaste 7 åren från UBW/UNIT4/Agresso.
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att vara delaktig i månadsbokslut som Ekonomiassistent/Ekonomiadministratör.
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet att arbeta som Ekonomiassistent/Ekonomiadministratör/Ekonomihandläggare inom offentlig sektor.
  • Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har

  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom energibranschen.
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av huvudboksmodul i UBW/UNIT4/Agresso.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • God samarbetsförmåga och initiativförmåga
  • Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
  • Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
  • Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
  • Arbetar självständigt och målinriktat
  • Lösningsorienterad
  • Initiativtagande
  • Nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Nelly Hedin eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth5@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15107434

Ansök här