My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15109163

Handläggare sökes inom Krav & Kredit!

Är du en noggrann och strukturerad person med erfarenhet av ekonomi och kundhantering? Vi söker nu en krav- och kredithandläggare åt vår samarbetspartner, med start i mars. Läs vidare om tjänsten och ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval!

Ansök här

Plats: Umeå

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid

Startdatum: 1 Mars

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

För kunds räkning söker vi en konsult som vill arbeta med reskontra, betalflöden och kravhantering, med fokus på kundkontakt och administrativa uppgifter. Uppdraget startar i mars 2025 och passar dig som har en bakgrund inom ekonomi och ett intresse för energibranschen.

Arbetsuppgifter

  • Hantering av in- och utbetalningar samt bokföring i kundens system.
  • Telefonsamtal och mejlkontakt med kundens kunder.
  • Externa kontakter med inkassobolag.
  • Administration inom ekonomi och kravhantering.

Vi söker dig som

  • Har en påbörjad eller avslutad högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik, alternativt flerårig erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter.
  • Har erfarenhet av arbete med kundkontakt via telefon och mejl.
  • Har erfarenhet att arbeta med administrativa uppgifter inom ekonomi och ekonomisystem.
  • Goda kunskaper i Excel och Office-paketets applikationer.
  • God svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet.

Det är meriterande om du:

  • Är boende i Umeå.
  • Har grundläggande kunskap om energimarknaden.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Noggrann
  • Strukturerad
  • Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Cajsa Sjögren Nyberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på ume03@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15109163

Ansök här