My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15109039

Kundtjänstmedarbetare inom skadedjur sökes!

Om du är en kommunikativ och serviceinriktad person med erfarenhet av administration och kundservice, då ska du söka tjänsten som kundtjänst/ administratör. Sök idag då start är efter årsskiftet!

Ansök här

Plats: Hägersten/ Västertorp eller Sollentuna

Jobbkategori: Kundtjänst

Omfattning: Heltid, t.o.m 2025-05-31

Startdatum: Senast 2025-01-08

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Vi söker en administratör med kundservicefokus till vår kund! Vår kund är ett globalt företag som specialiserar sig på skadeförebyggande tjänster. Företaget hjälper både privatpersoner och företag att skydda sina byggnader och verksamheter genom att identifiera och åtgärda risker som fukt, skadedjur och bränder.

Du kommer att hantera fakturafrågor, mail och ärendehantering från både regionala och centrala enheter. Arbetsuppgifter inkluderar att guida kunder rätt, hantera inkommande samtal från både företag och privatpersoner samt uppdatera och rätta kunduppgifter. Du kommer också boka återbesök och följa upp ärenden. Rollen kräver att du är bekväm med telefon och dator som arbetsredskap.

Konsultuppdraget är till t.o.m 2025-05-31 med chans till förlängning.

Arbetstider: 08:00-16:30

Du erbjuds

  • En timbaserad månadslön som motsvarar mellan 23 500 - 24 000 kr.
  • Möjligheten att utvecklas inom kundrelationer och service
  • Eventuell möjlighet att uppdraget blir förlängt
  • Läs på mer om vårt konsulterbjudande här - Att vara konsult

Arbetsuppgifter

  • Hantera löpande kundserviceuppgifter, inklusive fakturafrågor, e-post och ärendehantering både regionalt och centralt.
  • Ge vägledning och support till kunder, både företagskunder och privatpersoner, via inkommande telefonsamtal.
  • Uppdatera och rätta kunduppgifter samt hantera uppdrag.
  • Planera och boka återbesök samt utföra uppdateringar och utsökningar av ärenden.

Vi söker dig som

  • Har tidigare erfarenhet av serviceyrke, gärna kundservice eller annan roll vi bedömer som likvärdig
  • Trivs med telefon som arbetsverktyg
  • Du har god systemvana och behärskar således MS Office-paketet
  • Har mycket goda kunskaper i svensk och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har

  • Tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst eller fakturafrågor

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Kommunikativ
  • Flexibel
  • Problemlösande
  • Relationsskapande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Lina Ericsson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15109039

Ansök här