My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15109161

Sales Team Manager till Academic Work – Göteborg

Academic Work Sweden AB

Vi söker dig som vill kombinera starkt säljledarskap med strategisk påverkan i en affärsnära roll. Här får du chansen att driva resultat genom andra, lyfta deras prestationer och skapa värde för våra kunder.🌟

Ansök här på annan sajt

Företag: Academic Work Sweden AB

Plats: Göteborg

Jobbkategori: Försäljning

Omfattning: Heltid, permanent

Startdatum: ASAP - Enligt överenskommelse

Typ av uppdrag: Rekrytering

Om tjänsten

Som Sales Team Manager hos oss får du leda ett engagerat seniort säljteam samtidigt som du tar plats i kontorets lokala ledningsgrupp. Du kommer att bli en del av ett av Sveriges största och mest framstående bemannings- och rekryteringsföretag, där vi hjälper våra kunder med kompetensförsörjning genom att rekrytera och hyra ut young professionals – studenter och akademiker som befinner sig i början av karriären. Genom skräddarsydda lösningar inom reskilling utvecklar vi kompetensen våra kunder behöver för att kunna utvecklas och vara framgångsrika inom sin bransch.

Det här är chansen att bli en del av en energifylld arbetsplats med högt engagemang, stark kultur och ambitiösa kollegor som alla är redo att skapa resultat. I Göteborg befinner vi oss i en spännande fas där vi satsar stort på ledarskap och försäljningskompetens för att återta vår position som marknadsledande inom vår bransch och region väst. Du kommer driva tillväxt, leda nyckelkundkonton och DU som person kommer vara en viktig spelare i vår resa framåt.🚀

Kontoret består idag av ca 35 heltidsmedarbetare och 10 deltidsarbetande studenter.

Du erbjuds

🧘🏽Förmånspaket: Du får ett omfattande förmånspaket, inklusive extra semesterdagar, generösa friskvårdsförmåner, tjänstebil, flexibilitet kring arbetsplats och tid, tjänstepension och sjukförsäkring.

🔝Utveckling: Vi strävar efter att ge våra chefer de bästa förutsättningarna att lyckas i sina uppdrag. Därför investerar vi i gedigen onboarding och löpande i utbildning och kompetensutveckling för att du ska ha bästa möjliga verktyg.

Arbetsuppgifter

Ditt team leder du mot tydliga mål och teamet består av sex Account Managers och i ledningsgruppen kommer du bland annat att driva kontorets strategiska och operativa framgångar tillsammans med, Amanda Hansson, andra Team Managers och Branch Manager, Sanna Namvar som du direkt rapporterar till.

Som chef för ditt team

Du är ansvarig för teamets kundportfölj och tillsammans i teamet strävar ni efter att vara den självklara partnern till era kunder. Du arbetar för att ni uppnår full potential på teamets kunder, att kunderna är fullständigt nöjda och att ni har optimerat värdet för kund genom hela vår tjänsteportfölj.

  • Säkerställer du strukturer för att skapa goda resultat. Du arbetar löpande med att planera, organisera och följa upp ditt team för att optimera teamets resultat. Du håller i teammöten såväl som individuella medarbetarsamtal.
  • Motiverar och inspirerar du teamet för att skapa ett högt engagemang.
  • Skapar du möjlighet för lärande och utveckling. Du stöttar dina Account Managers med att identifiera och realisera affärsmöjligheter. Du identifierar utvecklingsbehov och följer upp individuella utvecklingsplaner för dina medarbetare.

Vi söker dig som

  • Har gedigen erfarenhet av konsultativ tjänsteförsäljning B2B med goda resultat.
  • Har erfarenhet av ledarskap inom en säljorganisation.
  • Är obehindrad i svenska i tal och skrift samt med goda språkkunskaper i engelska.
  • Har B-körkort.

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av att arbeta inom bemanning-, konsult- eller rekryteringsbranschen.
  • Erfarenhet av kompetensförsörjning inom något av våra affärsområden IT, teknik, ekonomi, lager och logistik.
  • Eftergymnasial utbildning inom Business Management, försäljning, marknadsföring, ledarskap eller likvärdigt.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

För att bli framgångsrik och trivas i rollen är du en person som motiveras av att arbeta mot högt uppsatta mål i en kultur som präglas av en hög energinivå, där vi lyfter varandra och firar framgångar tillsammans. Du har en stark tilltro till din kapacitet, en hög ansvarskänsla och säkerställer att du levererar utifrån dina åtaganden. Du är bekväm med att hantera flera uppgifter parallellt och föredrar varierade arbetsuppgifter i ett högt tempo. Du leder med tydlighet och energi där dina medarbetare vet vad som förväntas av dig. Att ge och ta feedback kommer naturligt för dig och du agerar stabilt även i situationer som kan upplevas utmanande.

Vår rekryteringsprocess

Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester. Det ena är en personlighetstest och det andra ett test som mäter din problemlösningsförmåga, respektive test tar cirka som tar 15 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Louise Gustafsson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på louise.gustafsson@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15109161

Ansök här på annan sajt