My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15108867

Serviceinriktad IT-support sökes till dynamisk servicedesk i Stockholm!

Vi söker dig som är serviceinriktad, har ett stort tekniskt intresse och trivs med att hjälpa andra. Är du redo för nästa steg i din IT-karriär? Skicka in din ansökan redan idag!

Ansök här

Plats: Stockholm

Jobbkategori: IT

Omfattning: Heltid, 100%

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Här får du möjlighet att lösa IT-relaterade problem, guida användare och bidra till en smidig IT-upplevelse i en Microsoft-baserad miljö. Ta chansen att utvecklas i en roll där din tekniska kompetens och servicekänsla står i fokus! Uppdraget innebär att hantera IT-supportärenden och fungera som den primära kontaktpunkten mellan användare och IT-organisationen.

Supporten hanterar i genomsnitt 400 ärenden per månad och arbetar aktivt med att förbättra användarupplevelsen och lösa problem snabbt och effektivt.

Arbetsuppgifter

  • Ge förstklassig support via telefon, e-post och chatt
  • Säkerställa att IT-utrustning och applikationer fungerar som de ska
  • Administrera användarkonton, behörigheter och skrivare
  • Instruera användare i olika program och verktyg
  • Eskalera mer avancerade ärenden till IT-enheten

Vi söker dig som

  • Har en färdig gymnasieutbildning eller motsvarande
  • Har någon typ av erfarenhet av arbete inom helpdesk eller IT-support
  • Goda kunskaper i datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
  • Grundläggande kunskaper i MS Office inklusive Skype, Teams, Exchange/Outlook och SharePoint
  • Erfarenhet av ärendehanteringssystem, exempelvis Jira Service Desk
  • Flytande svenska i tal och skrift då det används dagligen

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av Windows servermiljö, Active Directory och Citrix-miljöer
  • Tidigare arbete inom myndigheter eller större organisationer

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Lyhörd – Du förstår användarens behov och kan anpassa din kommunikation därefter.
  • Strukturerad – Du hanterar flera ärenden samtidigt och ser till att inget faller mellan stolarna.
  • Lösningsorienterad – Du tar ansvar för att lösa problem och eskalerar ärenden vid behov.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Julia Eriksson Helldén eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv2@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15108867

Ansök här