
Customer Support Specialist till världsledande teknikbolag!
Brinner du för kundnöjdhet och leveranssäkerhet? Vi söker nu en innesäljare som vill bli en expert på att leverera konkurrenskraftiga erbjudanden av produkter och lösningar till kunds kunder. En bred roll där man både får jobba operativt och strategiskt. Vill du utforska dina möjligheter till en karriär där teknik, precision och service står i fokus? Sök redan idag – urval sker löpande!

Customer Support Specialist till världsledande teknikbolag!
Brinner du för kundnöjdhet och leveranssäkerhet? Vi söker nu en innesäljare som vill bli en expert på att leverera konkurrenskraftiga erbjudanden av produkter och lösningar till kunds kunder. En bred roll där man både får jobba operativt och strategiskt. Vill du utforska dina möjligheter till en karriär där teknik, precision och service står i fokus? Sök redan idag – urval sker löpande!
Västerås
Enligt överenskommelse
Heltid
Konsultuppdrag
Om tjänsten
Som Customer Support Specialist kommer du att arbeta med tekniska och prismässiga frågor, hantera anbud och order samt fungera som ett stöd för utesäljare. Du ansvarar för att offerter och anbud tas fram i rätt tid och med hög kvalitet genom nära samarbete med relevanta parter. Genom löpande uppföljning säkerställer du en hög kundnöjdhet och leveranssäkerhet. Kundkontakt sker främst via telefon och e-post, men även genom kundbesök tillsammans med utesäljare, vilket kan medföra resor i tjänsten. Utöver detta bidrar du till utveckling och förbättring av arbetsrutiner och processer.
Du erbjuds
- Ett värdefullt kompetensutbyte från dina kollegor i teamet
- En fot in i en större bransch med mycket goda utvecklingsmöjligheter
- Interna kurser och utbildningar samt inledande fadderskap under dina första veckor
Arbetsuppgifter
- Hantera tekniska och prismässiga frågor samt administrera anbud och order, både internt och gentemot kunder
- Säkerställa att offerter och anbud skapas korrekt och i tid genom samarbete med relevanta parter
- Upprätthålla och utveckla kundrelationer genom löpande uppföljning för att säkerställa hög kundnöjdhet och leveranssäkerhet
- Stödja utesäljare genom kundkontakt via telefon, e-post och kundbesök samt bidra till förbättring av arbetsrutiner och processer
Vi söker dig som
- Har minst 2 års erfarenhet av liknande roll och arbetsuppgifter sedan tidigare
- Har en bred allmänteknisk kunskap och god teknisk förståelse
- Är lösnings- och målfokuserad teamspelare som med ett strukturerat arbetssätt har förmågan att hantera flera parallella uppgifter och deadlines
- Talar och skriver flytande i svenska och engelska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har
- En eftergymnasial teknisk utbildning
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Social
- Ordningsam
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Jill Gardell eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på Vas01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: G4VPX2