
Ekonomiadministratör till 21 Grams AB!
Är du duktig på uppföljning och koordinering? Kan du göra det som fungerar bra ännu bättre? Tycker du om att arbeta med människor och även administrativt med siffror i Excel? Då är du kanske den vi letar efter. Vi söker en ekonomiadministratör till avdelningen för avräkning och fakturering. Skicka in din ansökan redan idag så vi arbetar med löpande urval!

Ekonomiadministratör till 21 Grams AB!
Är du duktig på uppföljning och koordinering? Kan du göra det som fungerar bra ännu bättre? Tycker du om att arbeta med människor och även administrativt med siffror i Excel? Då är du kanske den vi letar efter. Vi söker en ekonomiadministratör till avdelningen för avräkning och fakturering. Skicka in din ansökan redan idag så vi arbetar med löpande urval!
21 Grams AB
Hammarby Sjöstad
1 maj
Heltid
Konsultuppdrag
Möjlighet till distansarbete
Om tjänsten
Vi söker en ekonomiadministratör till 21 Grams AB Stockholmskontor i Hammarby Sjöstad. Kontoret är beläget högs upp i Lumahuset i nya och fräscha lokaler med utsikt över Hammarbybacken. 21 Grams AB har ett öppet kontorslandskap och idag arbetar ett 70-tal medarbetare på kontoret. 21 Grams AB levererar tjänster som effektiviserar och förenklar företags fysiska och digitala brev- och fakturautskick. De har några av Sveriges största och mest välkända företag som kunder.
Företagskulturen hos 21 Grams AB präglas av att arbeta lösningsorienterat och kundnära, med snabba beslutsvägar samt med lyhördhet för nya idéer och förbättringar inom såväl teknik som affär.
Som ekonomiadministratör arbetar du mellan produktionen och ekonomiavdelningen och kan därmed även gå in i en del teknikfrågor. Du arbetar till störst del med administration men tar också eget ansvar och driver egna projekt för att utveckla och förbättra rutiner och processer inom området ekonomiadministration.
Arbetsuppgifter
- Ta fram fakturaunderlag
- Följa upp inköp av porto och print
- Reklamationshantering
- Vara med och utveckla våra processer och rutiner
- Arbeta på ett trevligt och personligt företag med högt i tak och korta beslutsvägar
Vi söker dig som
- Har en hög social kompetens och förmågan att interagera med såväl kunder, leverantörer och samarbetspartners som internt
- Har förmåga att driva, leda och utveckla våra arbetsprocesser
- Har mycket goda kunskaper i Excel
- Har några års arbetslivserfarenhet inom relevant bransch
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har studerat Analytical Finance.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du flexibel och behåller lugn och fokus i stunder av högt tempo. Du är analytisk, uthållig samt en duktig problemlösare. Kvalitet och noggrannhet är viktigt för dig och du har ett utvecklat affärs- och siffersinne och trivs i den administrativa rollen. Vidare ser vi att du har en god förståelse kring vikten av att skapa goda relationer med dina kollegor på kontoret och har god samarbetsförmåga. Du är trygg i dig själv och trivs givetvis i ett väldigt socialt och utåtriktat arbete.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Clara Nyquist eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth5@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: PGKIFQ