![Company logo](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fcdn.academicwork.com%2Fbusiness-areas%2Fsecurities.png&w=256&q=75)
Ekonomiadministratör till ett av Addtech dotterbolag!
Är du en engagerad, prestigelös och noggrann person? Vi söker nu en ekonomiadministratör till ett av Addtech Nordics dotterbolag! Vi jobbar med löpande urval så ta chansen och ansök redan idag!
![Company logo](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fcdn.academicwork.com%2Fbusiness-areas%2Fsecurities.png&w=256&q=75)
Ekonomiadministratör till ett av Addtech dotterbolag!
Är du en engagerad, prestigelös och noggrann person? Vi söker nu en ekonomiadministratör till ett av Addtech Nordics dotterbolag! Vi jobbar med löpande urval så ta chansen och ansök redan idag!
Stockholm, Gamla Stan
Mars
Heltid, 40h/vecka
Konsultuppdrag
Möjlighet till distansarbete
Om tjänsten
Vi söker nu för kunds räkning en administratör. Vår kund är ett av Addtech Nordics dotterbolag som erbjuder produkter och lösningar för mätteknik inom värme, kyla och vatten. Kundmarknaden utgörs primärt av fjärrvärme- och kommunala vattenbolag men försäljning sker även till installatörer och fastighetsägare.
Vår kund sitter i ett fint kontor i Gamla Stan. Bolaget består av 6 personer, varav 3 personer är baserade på kontoret i Stockholm. I rollen som administratör jobbar du nära både produktchef, VD samt säljare, eftersom det är ett mindre bolag är det viktigt att du gillar att samarbeta samt är prestigelös och ansvarstagande. I denna roll kommer du både arbeta med ekonomirelaterade uppgifter som fakturahantering samt orderadministration.
Detta är ett konsultuppdrag via oss på Academic Work med start på 6 månader. Om alla parter är nöjda med samarbetet finns det goda chanser till förlängning alternativt överrekrytering.
Du erbjuds
- Ett långsiktigt konsultuppdrag med möjlighet till överrekrytering om alla parter är nöjda med samarbetet
- Utveckla dina kunskaper i en bred roll
- Arbete med frihet under eget ansvar, finns möjlighet att arbeta remote med utgångspunkt från kontoret
Arbetsuppgifter
Denna roll består av två delar: Ekonomi och orderadministration. Du kommer dels hantera löpande redovisning, leverantör- och kundfakturor samt vara involverad i bokslut. Du kommer även att ansvara över order- och leveransadministrationen, där du kommer arbeta administrativt med orderhanteringen, orderläggning samt leveranshantering.
- Löpande redovisningen
- Hantera leverantör- och kundfakturor
- Involverad i bokslut
- Orderadministration, hantera orderläggningen
- Övervaka leveranssituationen för att säkerställa att anpassning mellan prognos och order är korrekt
Vi söker dig som
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom produktsäljande bolag, du har förståelse för order- och leveransadministrationen
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi som fakturahantering
- Har god systemvana, gärna inom Visma
- Har goda kunskaper inom MS Office, speciellt Excel
- Har goda kunskaper inom svenska och engelska då det används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har:
- En eftergymnasial utbildning inom ekonomi
För att lyckas i rollen ser vi att du är affärsorienterad, lösningsorienterad och inte uppgiftsorienterad. Vidare är du engagerad samt prestigelös. Du är ansvarstagande och gillar att arbeta i ett mindre bolag där du blir en viktig del av teamet.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Linnea Molnar eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv5@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: GCW6G6