Academic Work Logo
Sökresultat
Annons ID: 3Y5QIL
Company logo

Immigration Specialist till globalt HR-team

Har du erfarenhet av att arbeta med immigrationsfrågor och vill bidra med din expertis i en dynamisk miljö? Vi söker en Immigration Specialist som kan stötta ett globalt HR-team med hantering av arbetsvisum och tillståndsfrågor. Tjänstgöringsgraden är flexibel och kan vara mellan 50–100% beroende på vad som passar dig och verksamhetens behov.

Sökresultat
Annons ID: 3Y5QIL
Company logo

Immigration Specialist till globalt HR-team

Har du erfarenhet av att arbeta med immigrationsfrågor och vill bidra med din expertis i en dynamisk miljö? Vi söker en Immigration Specialist som kan stötta ett globalt HR-team med hantering av arbetsvisum och tillståndsfrågor. Tjänstgöringsgraden är flexibel och kan vara mellan 50–100% beroende på vad som passar dig och verksamhetens behov.

Torslanda

Omgående

Heltid

Konsultuppdrag

Om tjänsten

I denna roll blir du en del av ett internationellt HR-team med fokus på global mobilitet. Du kommer att hantera frågor kopplade till arbets och uppehållstillstånd för icke-EU medborgare, med tyngd på förlängningar och bedömningar av arbetstillstånd. Rollen kräver att du kan arbeta självständigt och snabbt sätta dig in i processer och regelverk. Uppdraget löper initialt över sex månader med möjlighet till förlängning och innebär arbete på plats i Göteborg. Start omgående.

Du erbjuds En spännande möjlighet att arbeta i en internationell och innovativ miljö där du får bidra med din expertis inom immigration. Du blir en del av ett engagerat team och får chansen att utvecklas inom global mobilitet. Uppdraget erbjuder flexibla arbetstider och möjlighet till både deltid och heltid, beroende på din tillgänglighet.

Arbetsuppgifter

  • Genomföra "right of work assessments" för icke-EU-medborgare
  • Hantera ansökningar och förlängningar av arbets- och uppehållstillstånd
  • Säkerställa att processer följer gällande lagar och riktlinjer
  • Kommunicera med myndigheter och andra relevanta aktörer
  • Ge stöd och rådgivning kring immigrationsrelaterade frågor inom organisationen

Vi söker dig som

  • Har gedigen erfarenhet av att arbeta med immigrationsfrågor i Sverige
  • Har hanterat visum- och arbetstillståndsärenden samt kontakt med myndigheter
  • Har en god förståelse för processerna kring arbetskraftsinvandring
  • Är van vid att arbeta självständigt och driva frågor framåt
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska

Det är meriterande om du har

  • Har erfarenhet av arbete inom global mobility eller HR
  • Har tidigare arbetat inom en stor internationell organisation
  • Har erfarenhet av att arbeta i HR-system som SAP eller Workday

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Strukturerad och noggrann – du säkerställer att alla processer följer gällande lagstiftning
  • Självständig – du kan snabbt sätta dig in i arbetet och driva processer framåt
  • Kommunikativ – du har lätt för att samarbeta och förklara komplexa regelverk på ett tydligt sätt Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Har du frågor?

Kamila Svanberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 3Y5QIL

Åh nej!

Tyvärr gav sökningen inga träffar. Detta kan bero på att vi för närvarande inte har några jobb som matchar din sökning. Försök gärna att bredda sökningen om möjligt.