
Löneadministratör till statlig myndighet
Är du en noggrann och serviceinriktad person med ett öga för detaljer? Vi söker en löneadministratör till en statlig myndighet som trivs med att arbeta strukturerat och säkerställa att löneprocessen fungerar smidigt och korrekt.

Löneadministratör till statlig myndighet
Är du en noggrann och serviceinriktad person med ett öga för detaljer? Vi söker en löneadministratör till en statlig myndighet som trivs med att arbeta strukturerat och säkerställa att löneprocessen fungerar smidigt och korrekt.
Jönköping
Start 1/4 2025 till och med 30/9 2025
Heltid, 8-17
Konsultuppdrag
Om tjänsten
Som löneadministratör ansvarar du för att säkerställa en korrekt och effektiv lönehantering. Ditt arbete innefattar att bearbeta och kontrollera löneunderlag, ta fram lönelistor samt sammanställa tid- och frånvarorapporter. Du hanterar även redovisning av skatter och arbetsgivaravgifter samt tar fram rapporter och statistik vid behov. En viktig del av rollen är att ge stöd och besvara frågor från anställda kring exempelvis lön och semesterledighet. Med ditt noggranna och strukturerade arbetssätt bidrar du till en smidig löneprocess och en god service gentemot organisationens medarbetare
Arbetsuppgifter
- Ta fram lönelistor
- Bearbeta och kontrollera löneunderlag
- Ta fram rapporter och statistik
- Redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
- Sammanställa tid- och frånvarorapporter
- Svara på frågor från anställda (om t.ex. lön och semesterledigt etc)
Vi söker dig som
- Har en gymnasial utbildning eller likvärdigt
- Har minst 1 års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
- Har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Har kunskaper i lönesystem (t.ex. Heroma, Agda m.fl.)
- Har kunskap om kollektivavtal
- Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet
Övrigt:
- De kandidater som går vidare i processen kommer att bli kallade till intervju hos myndigheten efter 20/3. Vid intervjun kommer fokus att ligga på hur väl konsulten har erfarenhet av självständigt arbete med löneadminsitration i en större organisation.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Dominika Gustafsson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på jon01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: YNMFCU