
Norsktalande Marketing Coordinator till BookBeat
Är du en nyfiken och driven person med passion för marknadsföring och partnerskap? Talar du flytande norska och vill bidra i en inspirerande och snabbväxande miljö? Fantastiskt! Bli en del av BookBeats team och ta den norska marknaden till nästa nivå! 🚀

Norsktalande Marketing Coordinator till BookBeat
Är du en nyfiken och driven person med passion för marknadsföring och partnerskap? Talar du flytande norska och vill bidra i en inspirerande och snabbväxande miljö? Fantastiskt! Bli en del av BookBeats team och ta den norska marknaden till nästa nivå! 🚀
BookBeat AB
Stockholm
Enligt överenskommelse
Heltid
Rekrytering
Om tjänsten
BookBeat siktar på att bli en av de främsta ljudbokstjänsterna i Norge – och nu söker de nästa stjärna som vill vara med på resan. Med stark tillväxt och ett växande användarantal satsar BookBeat på att bygga ett marknadsteam i toppklass som varje dag jobbar för att stärka varumärket och nå ut till nya användare ✨
Som en del av denna satsning söker de nu efter en Marketing Coordinator till den norska marknaden – en spännande roll för dig som är i början av din karriär som vill utvecklas inom marknadsföring, kampanjarbete och partnerskap. Du kommer att bli en del av ett samarbetsinriktat team med höga ambitioner. Här ges chansen att göra verklig skillnad i ett företag med härlig energi och korta beslutsvägar.
Rollen innebär en bred mix av operativa och strategiska uppgifter där du får vara med och forma hur BookBeat når och engagerar sin norska målgrupp. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Stockholm, men innefattar även regelbundna resor till Norge för att bygga och underhålla viktiga partnerskap på plats.
Arbetsuppgifter
💼 Exempel på arbetsuppgifter – rollen är både dynamisk och formbar, och BookBeat kan komma att anpassa den efter din erfarenhet och dina styrkor. Du kan bland annat få möjlighet att:
- Bygga, hantera och utveckla strategiska partnerskap, samarbeten och influencer-nätverk för att driva tillväxt och stärka varumärket.
- Koordinera marknadsföringskampanjer – från planering och brief till genomförande och uppföljning.
- Skriva copy till webben, appen och marknadsmaterial i linje med BookBeats tone of voice.
- Bidra till planering och genomförande av olika marknadsaktiviteter i Norge – t.ex. podcastpartnerskap, kampanjer och event.
- Analysera resultat från kampanjer och samarbeten samt använda insikter för att optimera framtida initiativ.
Vi söker dig som
- Har en relevant utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller ekonomi.
- Har viss erfarenhet av digital marknadsföring, försäljning eller liknande.
- Har stark kommunikativ förmåga och trivs i samarbetet med externa partners och interna team.
- Talar och skriver flytande norska, då du kommer att arbeta mot den norska marknaden. Du behärskar även engelska och om du förstår svenska är det ett plus, men inget krav.
- Har god insyn i den norska marknaden – vi ser gärna att du har bott eller arbetat under en längre tid i Norge och därigenom har god förståelse för det norska samhället, kulturen och marknaden.
Vi letar efter en person med rätt inställning och viljan att växa inom försäljning, marknadsföring och partnerskapsutveckling. För att lyckas i rollen är du en "doer" 💪 som får saker att hända samtidigt som att du har ett strategiskt tänk, är proaktiv och datadriven 📊. Vi tror även att du är nyfiken och initiativrik och inte rädd för att prova nya idéer för att driva tillväxt. I denna rekryteringsprocess värdesätter vi framför allt drivkraft, engagemang och potential. Motivera därför väl i din ansökan varför du valt att söka ✍️.
Som medarbetare på BookBeat kan du förvänta dig att du att bli varmt välkomnad och får ta del av generösa förmåner. Här möter du en arbetsgivare som verkligen bryr sig om sina medarbetare och skapar en miljö där det är roligt att gå till jobbet varje dag! Läs mer här: Departments - BookBeat
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
BookBeat AB
Sedan 2016 har BookBeat vuxit till att bli en av Europas ledande ljudbokstjänster med över 900 000 användare varje månad. De är idag över 160 engagerade medarbetare inom Bonnierkoncernen som tillsammans bygger framtidens digitala boktjänst. Läs mer om BookBeat här: BookBeat - Lydbøker og e-bøker direkte på mobilen. Prøv gratis!
Bli direktrekryterad till BookBeat AB
Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av företaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

Har du frågor?
Milly Ellqvist Weidstam eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv3@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: VTM9GV