Operativ inköpare till kund i Malmö
Vi söker en konsult för att tillfälligt förstärka vår kunds operativa inköpsteam i Malmö. Du kommer att vara del av ett litet team på fyra operativa och positiva personer som tycker om att arbeta tillsammans och stötta varandra i de dagliga uppgifterna. Välkommen med din ansökan redan idag, intervjuer hålls redan denna vecka!
Operativ inköpare till kund i Malmö
Vi söker en konsult för att tillfälligt förstärka vår kunds operativa inköpsteam i Malmö. Du kommer att vara del av ett litet team på fyra operativa och positiva personer som tycker om att arbeta tillsammans och stötta varandra i de dagliga uppgifterna. Välkommen med din ansökan redan idag, intervjuer hålls redan denna vecka!
Malmö
17 mars
Heltid
Konsultuppdrag
Om tjänsten
Teamets uppdrag är att ge inköpsstöd till deras svenska affärsenheter i det dagliga operativa inköpsarbetet och att kontinuerligt förbättra processer och verktyg.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Skapa inköpsordrar utifrån rekvisitioner från våra affärsenheter samt säkerställa leverans från våra leverantörer.
- Tekniskt skapa och kommunicera nya avtal och kataloger i våra inköpssystem.
- Stödja och utbilda verksamheten i hur man använder våra inköpssystem.
- Underhåll av interna informationskanaler för inköpsfrågor (t.ex. intranät).
- Tekniskt skapa och kommunicera nya avtal och kataloger i våra inköpssystem.
- Hantering av leverantörsofferter och tilldelning av kontrakt via våra affärssystem. Mindre upphandlingar kan eventuellt också komma ifråga.
- Övervaka våra automatiserade processer och vid behov utföra kvalitetskontroller
- Stötta verksamheten vid frågor om leverantörsfakturor (tillsammans med leverantörsreskontra)
- Säkerställa att de inköpstransaktioner vi utför är korrekt dokumenterade
- Bidra till kontinuerlig förbättring av inköpsprocesser och standardisering tillsammans med inköpskollegor i Tyskland, Storbritannien och Nederländerna.
Vi söker dig som
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta inom inköp och/eller supply chain management samt har erfarenhet från inköpsarbete i ett affärssystem.
- Har goda kunskaper i MS Office.
- Är flytande i engelska och svenska i tal, i skrift är ett krav. Det är meriterande om du har
- En universitetsutbildning inom företagsekonomi, teknik eller IT, alternativt annan inköpsinriktad utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Tidigare inköpsarbete i SAP MM och/eller SAP Ariba är starkt meriterande.
För att lyckas i rollen är det viktigt med god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är serviceinriktad och tycker om att guida kollegor i hur de genomför inköp i våra inköpssystem. Du är strukturerad och noggrann med öga för detaljer. Du tar egna initiativ, arbetar proaktivt och hjälper gärna till där det behövs. Du trivs i en snabbrörlig miljö samtidigt som du behåller ett starkt fokus på effektivitet och strävar efter att minimera onödig administration.
Övrigt
- Start: 17 mars
- Omfattning: Heltid
- Placering: Malmö
- Om uppdraget: Konsultuppdrag från 17 mars till 30 september
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.
Har du frågor?
Josefine Archenholtz eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på mal01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: UXTDPU