
Redovisningsekonom till kund i Göteborg!
Här får du möjligheten att bli en del av ett mindre team på ett bolag som kombinerar IT, affärsutveckling och ledarskap. Du kommer att arbeta med bokföring och rapportering i en internationell miljö, tillsammans med engagerade kollegor bidrar du till en effektiv ekonomifunktion och utvecklas i en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö.

Redovisningsekonom till kund i Göteborg!
Här får du möjligheten att bli en del av ett mindre team på ett bolag som kombinerar IT, affärsutveckling och ledarskap. Du kommer att arbeta med bokföring och rapportering i en internationell miljö, tillsammans med engagerade kollegor bidrar du till en effektiv ekonomifunktion och utvecklas i en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö.
Göteborg
Maj
Heltid, 80%
Konsultuppdrag
Möjlighet till distansarbete
Om tjänsten
Kunden är ett nordiskt konsultbolag specialiserat på Business Technology och digital transformation. Deras expertis ligger i att hjälpa organisationer effektivisera sin verksamhet genom att kombinera teknologi, ledarskap och förändringshantering. Med över 700 experter i Norden och verksamhet i flera länder, erbjuder de lösningar inom IT-strategi, plattformar, förändringsledning och agila arbetssätt.
Idag söker vi en redovisningsekonom för ett brett spektrum av redovisning och ekonomiadministration, inklusive månads- och årsavslut, lönehantering, projektadministration och rapportering.
Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag med start i maj
- Ett föräldrarvikariat som löper till och med augusti 2026
- Ett uppdrag på 80%
- Ett uppdrag på distans, 1 dag i veckan på kontoret centralt i Göteborg
Arbetsuppgifter
- Redovisning och bokslut: Inklusive balanskontoavstämningar, månatliga och årsvisa bokslut.
- Löner och personaladministration: Hantera lönerapportering till extern löneadministratör.
- Kundreskontra
- Projektadministration/Projektuppföljning.
- Externa rapporter: Förbereda och lämna in externa rapporter till myndigheter och andra relevanta instanser
- Systemadministration: Säkerställa korrekt datahantering och uppdatering i interna system.
Vi söker dig som
- Har en utbildning inom ekonomi/redovisning
- Har erfarenhet av redovisning, lönehantering och ekonomisystem
- Har god förståelse för finansiell rapportering och redovisningsprinciper inkl moms rapportering etc
- Är obehindrad i Svenska och Engelska då båda språken används dagligen
- Har förmåga att arbeta självständigt (arbete mestadels på distans) och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från internationella transaktioner och arbete med utländska bolag.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Noggrann
- Flexibel
- Detaljorienterad
- Strukturerad
- Lösningsorienterad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Kamila Svanberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: VG0ZBM