Academic Work Logo
Sökresultat
Annons ID: 8LDZU4
Svenska rymdaktiebolaget

Office Coordinator till Svenska Rymdaktiebolaget i Solna!

Vill du ha en nyckelroll på ett dynamiskt och socialt kontor? Som Office Coordinator hos SSC i Solna är du första kontaktpunkten för besökare, ansvarar för kontorets trivsel och skapar en effektiv arbetsmiljö. Välkommen med din ansökan!

Sökresultat
Annons ID: 8LDZU4
Svenska rymdaktiebolaget

Office Coordinator till Svenska Rymdaktiebolaget i Solna!

Vill du ha en nyckelroll på ett dynamiskt och socialt kontor? Som Office Coordinator hos SSC i Solna är du första kontaktpunkten för besökare, ansvarar för kontorets trivsel och skapar en effektiv arbetsmiljö. Välkommen med din ansökan!

Svenska rymdaktiebolaget

Solna Strand

Onboarding 2 veckor i juni sedan start 11 aug.

Heltid, föräldravikariat tom jan 2026.

Konsultuppdrag

Om tjänsten

Nu söker vi en Office Coordinator på heltid till Svenska Rymdaktiebolaget. Du kommer att spela en viktigt roll i den dagliga driften och trivsel på kontoret i Solna. Detta är ett föräldravikariat som kommer att pågå till mitten av januari 2026. Du kommer att vara deras ansikte utåt – både för besökare och kollegor. Du ansvarar för allt från att bemanna receptionen och organisera sociala evenemang, till att säkerställa att kontoret alltid är välutrustat och att det är ordning på den dagliga logistik.

Du är proaktiv, lösningsorienterad och har lätt för att skapa positiva relationer. Om du dessutom trivs i en roll där ingen dag är den andra lik och där du får använda både ditt administrativa och praktiska kunnande, är detta rätt tjänst för dig!

Du erbjuds

  • En spännande arbetsplats på ett företag som är en ledande aktör inom rymd- och satelitindustrin som har ett mycket högt engagemang för innovation och teknologi.

Arbetsuppgifter

  • Reception och mötesservice – Bemanna receptionen och ge service till besökare.
  • Administrativt stöd och logistik – Hantera beställningar, passerkort, kodbrickor samt enklare logistik och felanmälan.
  • Medarbetarhantering – Ansvara för onboarding, offboarding och office support.
  • Evenemangs- och trivselaktiviteter – Anordna sociala evenemang och skapa en trivsam arbetsmiljö.
  • Post- och återvinning – Hantera bud, post och ansvar för återvinning samt enklare fastighetsskötsel.
  • Ad-hoc uppgifter – Utföra diverse ad-hoc uppgifter som kan uppkomma.

Vi söker dig som

  • Har minst 1 års tidigare erfarenhet av receptionsarbete och kontorsadministration
  • Har minst 1 års erfarenhet inom servicebranschen
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Har mycket god dator- och systemvana och erfarenhet av att arbeta i Office-paketet
  • Har ens stark serviceanda och förmåga att leverera ett gott värdskap med ett öga för detaljer
  • Är utåtriktad och energisk, sprider glädje och engagemang i arbetet
  • Är flexibel och professionell, hanterar både planerade och oväntade situationer med lugn och noggrannhet
  • Arbetar självständigt och teamorienterat, kan ta ansvar och bidra där det behövs

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av en liknande säkerhetsklassad tjänst

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Hjälpsam
  • Ordningsam
  • Stresstolerant
  • Ansvarstagande

För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är serviceinriktad, självständig och flexibel. Samt att du är mycket bra på att kommunicera och hitta effektiva lösningar snabbt.

Övrig information:

  • Start: 2 veckors onboarding i juni, heltid from 11 augusti.
  • Arbetstider: 8.30-17 eller 7.30-16
  • Längd: Tom mitten januari 2026

Rollen som Office Coordinator är säkerhetsklassad och därför krävs en säkerhetsintervju som utförs direkt av Svenska Rydaktiebolaget, som ett sista steg i rekryteringsprocessen. För den här tjänsten kommer du att få ett kontrakt för de första två veckorna i juni, och därefter erbjuds ett långsiktigt kontrakt när uppdraget fortsätter i augusti.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Har du frågor?

Susanna Humbla eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 8LDZU4

Hyresadministratör till svenskt storbank

Solna

Heltid

Konsultuppdrag

för 2 dagar sedan

Administrativ koordinator till svensk nationalkommitté!

Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 5 dagar sedan

Kontorsstöd sökes till ett kortare uppdrag!

Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 vecka sedan