
Säljstöd till uppdrag inom energibranschen
Har du erfarenhet av säljstöd och är redo för en spännande roll med stort ansvar och variation? Vi söker nu en strukturerad och självgående person till ett uppdrag där du får vara med och stötta återförsäljare i en pågående systemförändring – samtidigt som du är med och bygger upp en ny säljstödsfunktion från grunden.

Säljstöd till uppdrag inom energibranschen
Har du erfarenhet av säljstöd och är redo för en spännande roll med stort ansvar och variation? Vi söker nu en strukturerad och självgående person till ett uppdrag där du får vara med och stötta återförsäljare i en pågående systemförändring – samtidigt som du är med och bygger upp en ny säljstödsfunktion från grunden.
Stockholm
Omgående
Heltid, konsultuppdrag, initialt till och med November 2025
Konsultuppdrag
Om tjänsten
I rollen som säljstödskoordinator kliver du in i ett affärsnära team inom energibranschen som just nu genomför ett större byte av affärssystem för sina återförsäljare. Parallellt med detta ska en ny intern säljstödsfunktion etableras – och här kommer du att spela en viktig roll.
Du kommer att vara länken mellan återförsäljarna och den interna organisationen, stötta i systemfrågor, driva förbättringsarbete och strukturera upp dokumentation och informationsflöden. Rollen passar dig som trivs med att ha många kontaktytor och som gillar att skapa ordning, driva saker framåt och bidra med affärsfokus.
Du erbjuds
- En varierad roll där du får kombinera administration, koordinering och affärsutveckling
- Möjlighet att påverka strukturer och arbetssätt i ett pågående förändringsarbete
- Ett sammansvetsat team med hög energi och starkt samarbete
- Placering i moderna lokaler i Stockholm, med viss möjlighet till hybridarbete
Arbetsuppgifter
- Stötta återförsäljare i affärssystem för order, planering och fakturering
- Dokumentera och bygga upp intern kunskap om systemet
- Ansvara för informationsflöde till återförsäljare
- Skapa och strukturera försäljningsmaterial, kundportaler och gemensamma servrar
- Samordna affärsutvecklingsinitiativ inom teamet
- Hantera administrativa uppgifter och dagliga interna/externa ärenden
Vi söker dig som
- Eftergymnasial utbildning eller motsvarande relevant erfarenhet
- Tidigare erfarenhet av arbete inom säljstöd eller liknande affärsstödjande roll
- Vana att arbeta i affärssystem (order, avtal, prissättning, fakturering, rapporter)
- Mycket goda kunskaper i MS Office
- Mycket god svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande om du har
- Har arbetat med återförsäljare
- Har erfarenhet av att koordinera komplexa uppgifter eller arbeta tvärfunktionellt
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Hjälpsam
- Social
- Respektfull
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Fanny Lundbäck eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: AAFI1B