Är du redo för en unik möjlighet att vara med från start? Som en del av Rexels nyinsourcade Service Desk kommer du att ha en central roll i att skapa och forma hur IT-support ska se ut – både idag och framåt. Vi söker dig som älskar att hjälpa andra, brinner för tekniska lösningar och vill växa upp till att bli en nyckelspelare i hjärtat av morgondagens energiteknik!
Företag: Rexel Sverige AB
Plats: Älvsjö
Jobbkategori: IT
Omfattning: Heltid
Startdatum: 1 APRIL 2025
Typ av uppdrag: Konsultuppdrag
Vår kund Rexel står inför en spännande resa i vår där de ska insourca sin Service Desk för att bygga en starkare koppling mellan IT-support och slutanvändare. Service Desk är central i att skapa en bättre användarupplevelse och vår ambition är att hitta den perfekta gruppen personer som kan göra just detta - skapa förstklassig användarupplevelse!
Firstline hos kunden är inte som vilken Service Desk som helst. Här får du möjligheten att lösa många olika typer av problem och växa i din roll. Tjänsten erbjuder utvecklingsmöjligheter och som en del av Rexels Service Desk kommer du få utmana dig själv i områden som applikationshantering, incidenthantering och processutveckling.
Rexel är en ledande aktör inom eldistribution med fokus på hållbara lösningar och innovativa tjänster. Företaget har en stark företagskultur där samarbete och utveckling står i centrum. Ansvarig chef värderar feedback och gemenskap högt och beskriver arbetsplatsen som öppen, hjälpsam och utan prestige. Du kommer känna dig välkomnad från dag ett och utöver en lugn och erfaren arbetsledare, erbjudas en gedigen onboarding med hands-on övningar, processgenomgångar och möjlighet att förstå verksamheten på djupet.
Du erbjuds
Hantering av supportärenden - felanmälningar, lösenordsåterställningar, nätverksanslutningsproblem.
Felsökning och problemlösning - identifiera och guida användare genom lösningar.
Kontohantering - användarkonton, åtkomsträttigheter och behörigheter.
Dokumentation - bygga en kunskapsdatabas, uppdatera rutiner och manualer.
Det är meriterande om du har
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.
Läs mer om vårt konsulterbjudande härAgnes Lekenhed eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv2@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15109984