
Spreek jij Nederlands? Sök rollen som Technical Service Engineer!
Axis Communications söker en Technical Support Engineer för den nederländska marknaden! I denna roll blir du den primära kontakten för kundfrågor och får utlopp för ditt tekniska intresse genom att felsöka, analysera och lösa tekniska problem. Du kommer även att arbeta hands-on i labbmiljö för att testa och replikera olika scenarier. Bli en del av ett globalt team där din språkkunskap och tekniska expertis värdesätts högt!

Spreek jij Nederlands? Sök rollen som Technical Service Engineer!
Axis Communications söker en Technical Support Engineer för den nederländska marknaden! I denna roll blir du den primära kontakten för kundfrågor och får utlopp för ditt tekniska intresse genom att felsöka, analysera och lösa tekniska problem. Du kommer även att arbeta hands-on i labbmiljö för att testa och replikera olika scenarier. Bli en del av ett globalt team där din språkkunskap och tekniska expertis värdesätts högt!
Axis Communications
Lund
Omgående, enligt överenskommelse
Heltid
Rekrytering
Om tjänsten
Axis Communications är branschledande inom nätverksvideo och har samarbeten med partners över hela världen för att leverera kundanpassade lösningar. Med över 4 000 engagerade medarbetare i mer än 50 länder, utvecklar de innovativa och högkvalitativa lösningar som uppfyller kundernas krav.
Deras huvudkontor ligger i Lund med en miljö som genomsyras av prestigelöshet där alla medarbetare, oavsett roll, värdesätts högt och behandlas lika.
Technical Services-avdelningen är en central del av Axis Communications, där samarbete och problemlösning står i fokus. Med en stark kultur präglad av teknisk expertis och engagemang spelar teamet en avgörande roll för kundupplevelsen. Avdelningen har en global räckvidd, med över 150 kollegor som dagligen erbjuder teknisk support på flera språk. För denna roll söker vi dig som främst kommer att arbeta med den nederländska marknaden.
Kika gärna in videon nedan för att få större inblick i teamet!
Rollen är långt ifrån en traditionell kundtjänst. Här handlar arbetet om att förstå komplexa tekniska system, felsöka och optimera produkter samt vägleda kunder till den bästa lösningen. Technical services har även flertalet labb där majoriteten av Axis produkter finns installerade och körs dygnet runt. Technical Services har flertalet labb där majoriteten av Axis produkter finns installerade och körs 24/7. Labben är ett viktigt redskap för felsökning, testning och för att replikera kundernas installationerLabben är ett viktigt redskap för felsökning och testing, samt för att replikera kundernas installationer och hitta optimala lösningar.
Du kommer att ha tillgång till teamets labb och dess produkter, vilket ger dig möjlighet att testa, analysera och identifiera problem direkt – allt för att bättre förstå kundens utmaningar och hitta rätt lösning.
Genom ett nära samarbete med produktutveckling, försäljning och andra nyckelfunktioner inom Axis Communications spelar avdelningen en central roll i att upprätthålla företagets höga servicenivå och kundnöjdhet. Med en arbetsmiljö som uppmuntrar nyfikenhet och personlig utveckling erbjuder Axis Communications möjligheten att fördjupa sig inom olika produktområden, utveckla teknisk kompetens och bidra till att utveckla deras tekniska support till nästa nivå.
Du erbjuds
- En dynamisk roll där du får personlig utveckling och blir blir en viktig nyckelspelare för företagets verksamhet.
- En prestigelös miljö där idéer, kreativitet och innovativt tänkande uppmuntras och implementeras
- En trygg anställning med bra anställningsförmåner så som företagsbonus, försäkringar, daglig frukost, egen Axis-cykel med mera.
Arbetsuppgifter
Här blir din språkkompetens en viktig del av arbetet, då du kommer att kommunicera med kunder och partners på både holländska och engelska.
- Hantera och prioritera inkommande tickets via deras ärendehanteringssystem, via telefon, mejl och i viss mån chatt
- Felsöka och analysera tekniska problem för att hitta den bästa lösningen för kunden
- Arbeta hands-on i labbmiljö för att testa och replikera problem
- Ha ett nära samarbete med specialister och andra avdelningar som är involverade i kundens ärende
Vi söker dig som
- Talar och skriver obehindrat på holländska och engelska
- Har erfarenhet av en kundorienterad roll från exempelvis serviceyrken att arbeta inom kundtjänst, detaljhandeln eller B2B
- Arbetslivserfarenhet av en teknisk roll eller ett stort tekniskt intresse, alternativt en eftergymnasial utbildning inom IT/Tech
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Hög problemlösningsförmåga
- Serviceinriktad
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Axis Communications
Läs mer om Axis Communications här!
Bli direktrekryterad till Axis Communications
Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av företaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

Har du frågor?
Kajsa Andersson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på mal09@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: DNM12C