
Vikarierande ekonom till ett av Sveriges ledande resebolag!
Vår kund är ett av Sveriges ledande resebolag och för deras räkning söker vi nu en ekonom inom leverantörsreskontra. Vi söker dig som är en positiv lagspelare med tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra och stora fakturaflöden - kan det vara dig vi söker? Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande!

Vikarierande ekonom till ett av Sveriges ledande resebolag!
Vår kund är ett av Sveriges ledande resebolag och för deras räkning söker vi nu en ekonom inom leverantörsreskontra. Vi söker dig som är en positiv lagspelare med tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra och stora fakturaflöden - kan det vara dig vi söker? Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande!
Kungsholmen
Maj/juni
Heltid
Konsultuppdrag
Möjlighet till distansarbete
Om tjänsten
Vi söker för vår kunds räkning en ekonom inom leverantörsreskontra för ett uppdrag på initialt sex månader med en eventuell möjlighet till förlängning. Bakgrunden till behovet är att vår kund behöver täcka för en föräldraledighet. Du kommer tillhöra ett av vår kunds team inom leverantörsreskontra med primärt fokus på deras reguljärpaketerade resor.
Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att koncernens leverantörsreskontra hanteras effektivt och korrekt. Arbetet innebär att ta emot, bearbeta, registrera och betala leverantörsfakturor från samarbetspartners runt om i hela världen. Arbetet innefattar också uppföljning, bokföring, utredningsarbete och bokslut.
Rollen har även ett starkt fokus på service gentemot kollegor och samarbetspartners, men också på nära samarbete inom det nordiska teamet i det dagliga arbetet såväl som i det kontinuerliga förbättringsarbetet. Arbetet innehåller både löpande arbete, projektarbete och ad hoc-uppgifter i en miljö som präglas av snabba förändringar och högt tempo.
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Academic Work och arbetar på uppdrag hos vår kund. Vi söker dig som kan börja i maj alternativt senast juni där uppdraget initialt sträcker sig sex månader men där möjlighet finns till förlängning.
Arbetsuppgifter
- Ta emot, bearbeta, registrera och betala leverantörsfakturor från samarbetspartners runt om i hela världen
- Uppföljning, bokföring, utredningsarbete och bokslut
- I perioder få möjlighet att stötta kollegor med kundreskontra
Vi söker dig som
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna akademisk
- Har minst ett par års erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra med stora transaktionsflöden
- Har god teoretisk förståelse för redovisning och ekonomiprocesser
- Har en god förmåga att kunna kommunicera på engelska i tal och skrift samt grundläggande förståelse för de nordiska språken
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV
Personliga egenskaper
Vi söker dig som ser prestigelöst samarbete inom och utanför teamet som både en självklarhet och en framgångsfaktor. Du har både vilja och förmåga att snabbt anpassa dig till förändrade förutsättningar och du lär dig ofta och gärna nya saker. Du förstår värdet av noggrannhet och att etablera och dokumentera goda rutiner. Du kan självständigt ta initiativ till och driva förbättringar i nära samarbete med ditt egen och andra team.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Nelly Hedin eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på nelly.hedin@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 0PGIA9