
Administrativ koordinator med kompetens inom lönehantering
Är du en organiserad och driven person som gillar att hålla koll på detaljer? Är du i början av din karriär och vill växa inom lönehantering och administration. Då kan detta vara jobbet för dig!

Administrativ koordinator med kompetens inom lönehantering
Är du en organiserad och driven person som gillar att hålla koll på detaljer? Är du i början av din karriär och vill växa inom lönehantering och administration. Då kan detta vara jobbet för dig!
Aarsleff Pipe Technologies AB
Symmetrivägen 29, Brunna
Enligt överenskommelse
Heltid
Rekrytering
Om tjänsten
Till Aarsleff Pipe Technologies söker vi nu efter en Administrativ Koordinator och Löneadministratör som vill utvecklas i en bred och varierande roll. Aarsleff-koncernen finns representerad med flera starka varumärken på den svenska marknaden med verksamhet inom byggbranschen. Du kommer vara anställd på Aarsleff Pipe Technologies.
I rollen som Administrativ Koordinator kommer du att hantera en mängd olika administrativa uppgifter på ett självständigt och strukturerat sätt. Du kommer att ha en delad roll där du både stöttar ekonomiavdelningen och hållbarhetsavdelningen som innefattar Lönehantering, HR och KMA. Rollen innebär många kontaktytor och kräver hög grad av flexibilitet.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:
- Löneadministration: Stödja löneansvarig genom att administrera löner.
- Utbildningskoordinering: Koordinera och boka medarbetares kurser och interna utbildningar, samt hantera bokningar av hälsoundersökningar och dylikt.
- Förbättringsprojekt: Delta i olika förbättringsarbeten för att optimera processer, exempelvis att bistå vid eventuella systembyten.
- Hantera rapportering till bl.a. Försäkringskassan, Arbetsmiljöverket samt koncernrapportering.
- Sköta administration i olika system, exempelvis mallar för skyddsronder, kemikaliehantering och medarbetarundersökningar.
- Stödja hållbarhetschefen i olika projekt, utifrån behov.
Vi söker dig som
- Är prestigelös, flexibel och självständig.
- Trivs med eget ansvar och ett varierande arbetstempo.
- Kan växla mellan att hantera detaljer och se helheten.
- Är initiativtagande och kommer gärna med förbättringsförslag.
- Har ett driv att digitalisera och effektivisera arbetssätt.
- Vill utvecklas i din roll samtidigt som du bidrar till företagets utveckling.
Formella krav:
- Grundläggande kunskaper i lönehantering.
- Erfarenhet av att arbeta i lönesystem är meriterande.
- Tidigare erfarenhet av en administrativ roll är önskvärd.
- Systemintresse – du gillar att arbeta i digitala system och använder dem effektivt.
- Avslutad gymnasieutbildning; eftergymnasial utbildning är meriterande.
- Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
- God kommunikationsförmåga och lätt för att samarbeta med olika typer av människor.
- Möjlighet och vilja att arbeta från kontoret i Brunna, Kungsängen, majoriteten av tiden.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Aarsleff Pipe Technologies AB
Läs mer om företaget här: AARSLEFF I SVERIGE - Aarsleff i Sverige
Bli direktrekryterad till Aarsleff Pipe Technologies AB
Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av företaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

Har du frågor?
Milly Ellqvist Weidstam eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv3@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: M5BV2D