
Ekonom inom kundreskontra till ett av Sveriges ledande resebolag!
Är du ekonom med god erfarenhet av kundreskontra? För vår kunds räkning söker vi dig med flerårig erfarenhet, som drivs av förbättringar och som vill vara en del av ett nordiskt team i den bästa av branscher. Är det dig vi söker? Skicka in en ansökan redan idag - urval sker löpande.

Ekonom inom kundreskontra till ett av Sveriges ledande resebolag!
Är du ekonom med god erfarenhet av kundreskontra? För vår kunds räkning söker vi dig med flerårig erfarenhet, som drivs av förbättringar och som vill vara en del av ett nordiskt team i den bästa av branscher. Är det dig vi söker? Skicka in en ansökan redan idag - urval sker löpande.
Kungsholmen
Omgående
Heltid
Konsultuppdrag
Om tjänsten
För vår kunds räkning söker vi nu en ekonom till deras kundreskontrafunktion där du kommer ingå i ett nordiskt team med brett ansvar för kundfakturering, inbetalningar, återbetalningar samt administration av bankuppgifter.
Inledningsvis kommer ditt fokus ligga på att lära dig arbetsuppgifter för att kunna stötta under semesterperioden. Därefter kommer du steg för steg att få ta dig an övriga arbetsuppgifter inom teamet. Du kommer ingå i ett team på sju personer och du rapporterar till chefen för kund- och leverantörsreskontra.
Rollen har även ett starkt fokus på service gentemot kollegor och samarbetspartners, men också på nära samarbete inom det nordiska teamet i det dagliga arbetet såväl som i det kontinuerliga förbättringsarbetet. Arbetet innehåller både löpande arbete, projektarbete och ad hoc-uppgifter i en miljö som präglas av snabba förändringar och högt tempo.
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Academic Work och arbetar på uppdrag hos vår kund. Vi söker dig som kan börja omgående där uppdraget initialt sträcker sig sex månader med goda möjligheter till förlängning.
Du erbjuds
- En spännande och utvecklande miljö
- En omväxlande vardag tillsammans med härliga kollegor
- En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig under ditt uppdrag
Arbetsuppgifter
- Kundfakturering
- Bokföring av inbetalningar
- Utbetalning av refunds, reklamationer och utlägg
- Bokföring och kontoavstämningar
- Administration av bankuppgifter
Vi söker dig som
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har flerårig erfarenhet i närtid av arbete inom kundreskontra
- Har god teoretisk förståelse för redovisning och ekonomiprocesser
- Är en van användare av Excel samt övriga verktyg inom Microsoft 365
- God förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift samt kunna förstå de skandinaviska språken i tal och skrift
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV
- Erfarenhet av och intresse för system, digitalisering och automatisering
- Erfarenhet av Microsoft Power Automate
Personliga egenskaper: Vi söker dig som ser prestigelöst samarbete inom och utanför teamet som både en självklarhet och en framgångsfaktor. Du har både vilja och förmåga att snabbt anpassa dig till förändrade förutsättningar och du lär dig ofta och gärna nya saker. Du förstår värdet av noggrannhet och att etablera och dokumentera goda rutiner. Du kan självständigt ta initiativ till och driva förbättringar i nära samarbete med ditt egen och andra team.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Nelly Hedin eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på nelly.hedin@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: TS8ZP4