Academic Work Logo
Sökresultat
Annons ID: 33EGWJ
Company logo

Första linjens support till myndighet sökes

I den här rollen kommer du bli en nyckelspelare i ett team om fem personer som ger daglig support till användare runtom i Sverige på en viktig myndighet. Du har kontakt med användare över såväl telefon som mejl och arbetar nära med kollegor som älskar att arbeta ihop.

Sökresultat
Annons ID: 33EGWJ
Company logo

Första linjens support till myndighet sökes

I den här rollen kommer du bli en nyckelspelare i ett team om fem personer som ger daglig support till användare runtom i Sverige på en viktig myndighet. Du har kontakt med användare över såväl telefon som mejl och arbetar nära med kollegor som älskar att arbeta ihop.

Solna, Stockholm

April 2025

Heltid, långsiktigt

Konsultuppdrag

Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

I den här rollen kommer du arbeta i första linjens tekniska support med att handleda användare i system- och ärendehantering. Du arbetar nära användarna och löser enklare ärenden för dem, men mer avancerade problem skickar du vidare till andra och tredje linjens support. I rollen är det viktigt att ge ett bra bemötande till användarna som du supportar och kan hantera stressade människor.

De är i nuläget fem medarbetare i gruppen och har nära samarbete med varandra. Stämningen på arbetsplatsen är väldigt bra och kollegorna trivs med att arbete med varandra. Detta är ett långsiktigt uppdrag där du om du trivs kommer kunna arbeta en längre tid!

Du erbjuds

  • En långsiktig tjänst på en samhällsviktig myndighet
  • Ett team med kollegor som verkligen trivs med varandra och har en bra stämning på jobbet

Arbetsuppgifter

  • Ge teknisk support via telefon och mejl till externa användare
  • Användarsupport för företagets digitala tjänster och vidarebefordra olösta ärenden
  • Arbeta i företagets ärendehanteringssystem
  • Representera företaget utåt och ge utmärkt service
  • Arbeta strukturerat och följa uppsatta rutiner kring support

Vi söker dig som

  • Har minst 1 års erfarenhet av en support-roll där du gett support över telefon och mejl
  • Gymnasieutbildning eller likvärdigt
  • Erfarenhet av att ge support av olika enheter såsom smartphones, surfplattor, datorer osv
  • Grundläggande kunskap i Microsoft Office
  • Språk: Flytande i svenska i tal och skrift

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Ordningssam
  • Hjälpsam

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Har du frågor?

Nils Norgren eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth2@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 33EGWJ

Vision

Medlemskommunikatör till Fackförbundet Vision

Vision

Kungsgatan, centrala Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 dag sedan

Customer Support till välkänt teknikbolag!

Sundbyberg

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 dag sedan

Aspia AB

Customer Support Agent till Aspia

Aspia AB

Torsgatan 21

Heltid

Konsultuppdrag

för 6 dagar sedan

Customer Support Specialist till företag inom hållbara energilösningar!

Stockholm city

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 vecka sedan

Strawberry

Kundtjänstmedarbetare till Strawberry

Strawberry

Stockholm

Heltid

Rekrytering

för 1 vecka sedan

Zendr AB

Kundtjänstmedarbetare till Zendr

Zendr AB

Frösundaviks allé 15, 169 70 Solna

Heltid

Rekrytering

för 2 veckor sedan

Brocc AB

Kundtjänstmedarbetare till snabbväxande fintechbolaget Brocc

Brocc AB

Stockholm

Heltid

Rekrytering

för 2 veckor sedan