
Kundservicemottagare till Gavlegårdarna i Gävle!
Vill du vara en nyckelperson i att skapa en fantastisk kundupplevelse? Vi söker en engagerad och positiv kundservicemedarbetare som brinner för att hjälpa kunder och göra deras dag enklare. Här får du chansen att vara ansiktet utåt för Gavlegårdarna och bidra till en positiv och personlig serviceupplevelse.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande!

Kundservicemottagare till Gavlegårdarna i Gävle!
Vill du vara en nyckelperson i att skapa en fantastisk kundupplevelse? Vi söker en engagerad och positiv kundservicemedarbetare som brinner för att hjälpa kunder och göra deras dag enklare. Här får du chansen att vara ansiktet utåt för Gavlegårdarna och bidra till en positiv och personlig serviceupplevelse.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande!
AB Gavlegårdarna
Gävle
Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Heltid, kontorstider
Konsultuppdrag
Om tjänsten
Känn dig hemma! Det är den vision vi på Gavlegårdarna arbetar efter – i allt vi gör. Hos oss bor idag närmare 30 000 gävlebor. Genom att löpande renovera våra fastigheter, bygga fler lägenheter, anlägga gröna utemiljöer och arbeta aktivt med samarbeten och sociala initiativ tar vi det förtroende våra hyresgäster ger oss på allvar. Som allmännyttigt bostadsbolag med stor möjlighet att påverka samhället runt oss spelar Gavlegårdarna en central roll i att utveckla och förvalta flera av stadens områden. I över hundra år har vi erbjudit hem för tusentals familjer i Gävle med omnejd. Vill du vara en del av en organisation som strävar efter att skapa attraktiva och hållbara bostäder och samtidigt bidra till ett Gävle som hänger ihop?
Kundservice i Gavlegårdarna består av 16 kundservicemottagare som jobbar med möten med hyresgäster och bostadssökande i reception, telefon och chattfunktion. Kundservice är den grupp som konsulten kommer att tillhöra. Närmsta chef är chef för kundservice.
Vi tror att alla har något värdefullt att bidra med. Vi är en blandad grupp med jordnära och varma människor som brinner för att alla ska känna sig hemma hos oss. Vi kommer från olika delar av världen och är i olika åldrar men vi delar samma arbetsplats och finns där för varandra. Vi jobbar hårt men har kul under tiden. Våra värderingar hjärta och hjärna hjälper oss att skapa en kultur på arbetsplatsen som vi alla känner oss stolta och delaktiga i. Vi letar efter människor som delar vår positiva attityd och våra värderingar.
Dina arbetstider kommer att schemaläggas enligt 07-15:30 eller 07:30-16:00. Det kommer inte finnas möjlighet till distansarbete utan allt arbete sker på plats. Uppdraget sträcker sig till årsskiftet med möjlighet till förlängning.
Arbetsuppgifter
Som kundservicemottagare har du daglig kontakt med Gavlegårdarnas kunder, bemannar reception, telefon och chattfunktion. Det är ett omväxlande arbete där det krävs att tycka om att jobba med service och vara nyfiken på sin omgivning. På ett välkomnande, omtänksamt och mänskligt sätt tar kundservicemottagaren emot ärenden och hanterar dessa inom ramarna för de rutiner och processer som gäller samtidigt som kundservicemottagaren säkerställer att hyresgästen förstått och accepterat lösningen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Svara på allmänna frågor om uthyrning och att söka bostad
- Ta emot frågor från hyresgäster, bostadssökande och andra intressenter
- Ge statusinformation om pågående ärenden
- Ta emot felanmälningar
- Nyckel- och tagghantering
- Betalningsärenden, såsom hyresbetalningar, underhåll- och tillvalsbeställningar
- Skriva avtal för fordonsplatser och förråd
- Uppsägningar av bostad, fordonsplats och förråd
Vi söker dig som
- Har gymnasial utbildning samt tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice
- Då du kommer ha mycket kontakt med hyresgäster, bostadssökande och andra intressenter via reception, telefon och chattfunktion ser vi att du är bra på att kommunicera, lyssna och visa empati via mötet oavsett på vilket sätt det sker
- Pratar och skriver obehindrat på svenska i såväl tal som skrift
- Har B-körkort
- Har god datavana
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av bostadsbranschen.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Ingrid Hammarstrand eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gav01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: P70G8U