
Driven IT-koordinator med fokus på drift, nätverk och telefoni!
Vill du vara en nyckelperson i vår kunds IT-leverans och bidra till en stabil och effektiv driftmiljö? Vi söker dig som har några års erfarenhet inom IT och som är redo att ta ansvar i en bred roll med fokus på drift, nät och telefoni – där du också får utrymme att utvecklas.

Driven IT-koordinator med fokus på drift, nätverk och telefoni!
Vill du vara en nyckelperson i vår kunds IT-leverans och bidra till en stabil och effektiv driftmiljö? Vi söker dig som har några års erfarenhet inom IT och som är redo att ta ansvar i en bred roll med fokus på drift, nät och telefoni – där du också får utrymme att utvecklas.
Stockholm, Hägersten
Omgående
Heltid
Konsultuppdrag
Om tjänsten
Som IT-koordinator blir du en viktig kugge i vår kunds team "IT och System" och får en varierad roll med stort ansvar för den dagliga IT-driften i nära samarbete med deras Facilities-avdelning och externa leverantörer. Du kommer bland annat arbeta med mobiltelefoni, nätverk, skrivare, arbetsplatslogistik och support. Du blir en central kontaktperson i dialogen med driftleverantör och ansvarar för uppföljning och förbättringsarbete i den löpande verksamheten.
I rollen ingår även att avlasta och stötta kollegor i teamet samt delta i supportarbete enligt schema. Du kommer att vara delaktig i etablering och nedläggning av våra lokala enheter och säkerställa att teknisk utrustning finns på plats, fungerar och är rätt hanterad under hela livscykeln. Här är du med och säkrställer att IT -lösningar fungerar smidigt - varje dag.
Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag i minst 6 månader med möjlighet till förlängning
- En dedikerad konsultchef som stöttar dig under hela uppdragets gång
Arbetsuppgifter
- Ansvara för drift och support av mobiltelefoner, mobilabonnemang och växellösningar
- Koordinera och följa upp lokalt nätverk, bredband och internetuppkoppling
- Hantera skrivare och printmiljö, inklusive support och underhåll. Lokalt tekniskt stöd vid nätverks-, skrivare- och utrustningsproblem
- Stötta vid etablering och nedläggning av lokala enheter/arbetsplatser
- Beställning, logistik och återtag av digital utrustning
- Förvaltningsansvar för utvalda systemlösningar, inklusive Contact Center
Vi söker dig som
- Har minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet inom IT
- Har god kunskap om drift, nätverk och telefoni
- Har erfarenhet av arbete med IT-support och användarfrågor
- Är trygg i kontakt med leverantörer och kan följa upp avtal och åtgärder
- Har erfarenhet av teknisk utrustning, beställning, logistik och återtag
- Är van att dokumentera och följa upp ärenden på ett strukturerat sätt
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av systemförvaltning, gärna inom Contact Center eller liknande
- Tidigare arbete med Microsoft 365
- Erfarenhet av mindre projekt eller etablering/nedläggning av arbetsplatser
- Förståelse för ITIL eller annan strukturerad processmetodik
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: För att trivas hos vår kund behöver du vara metodisk, ansvarstagande och självgående. Du har ett proaktivt arbetssätt, gillar att ha ordning och reda, och du har en förmåga att både se helheten och hantera detaljer. Du trivs i en roll där du får samarbeta, men är också bekväm att driva dina egna områden framåt.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Agnes Lekenhed eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv2@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: ST1HDH