
Inköpare till miljöföretag!
Vill du göra skillnad varje dag? Vi söker en engagerad inköpare för ett vikariat, där din huvuduppgift blir att arbeta med upphandling och förhandlingar gentemot leverantörer för att säkerställa bästa pris och kvalitet. Låter detta som en spännande tjänst? Sök redan idag så start är så snart som möjligt!

Inköpare till miljöföretag!
Vill du göra skillnad varje dag? Vi söker en engagerad inköpare för ett vikariat, där din huvuduppgift blir att arbeta med upphandling och förhandlingar gentemot leverantörer för att säkerställa bästa pris och kvalitet. Låter detta som en spännande tjänst? Sök redan idag så start är så snart som möjligt!
Häggvik, Sollentuna
Omgående
Heltid, vikariat om ca. 9 månader
Konsultuppdrag
Möjlighet till distansarbete
Om tjänsten
Vår kund är ett framstående miljöföretag som arbetar med att skapa hållbara lösningar för återvinning och hantering av resurser. Genom innovativa metoder och långsiktigt ansvar hjälper de till att bygga en mer cirkulär ekonomi och en bättre miljö.
Som inköpare hos vår kund kommer du att arbeta i en flexibel och utvecklande arbetsmiljö. Du kommer att stödja verksamheten genom att förhandla fram bra avtal och se till att rätt produkter och tjänster köps in till rätt pris och villkor. Du blir en del av inköpsteamet som består av fem kollegor och kommer att samarbeta med olika avdelningar och bygga relationer med leverantörer. Detta är en bra möjlighet för dig som vill bidra till företagets framgång och samtidigt utvecklas i din yrkesroll.
Tjänsten är ett vikariat för föräldraledighet på nio månader, med möjlighet till förlängning beroende på behov och löpande dialog under uppdragets gång.
Läs mer om vår konsulterbjudande här: Academic Work
Du erbjuds
- Möjligheten att jobba hemifrån tre dagar i veckan
- En meriterande erfarenhet
- En dynamisk arbetsmiljö med fokus på innovation och hållbarhet
Arbetsuppgifter
- Förhandla och upphandla pris och kvalitet för insamlingsutrustning såsom kärl, säckar etc., samt upphandling av transportentreprenörer.
- Stödja verksamheten genom att optimera inköpsprocessen och säkerställa kostnadseffektiva lösningar.
- Förhandla med leverantörer som verksamheten föreslår för att säkerställa bästa möjliga affärsvillkor.
- Följa upp avtal och utveckla inköpsprocesser för att säkerställa att leverantörsavtal efterlevs och inköpsstrategier kontinuerligt förbättras.
Vi söker dig som
- Har en YH-utbildning inom inköp eller motsvarande erfarenhet.
- Har arbetat 1–3 år med inköp och har erfarenhet av förhandling och upphandling.
- Har goda kunskaper i Officepaketet.
- Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, då arbetsuppgifter utförs på båda språken.
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av upphandling och eller förhandling inom byggbranschen
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsvillig
- Initiativtagande
- Kommunikativ
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Lina Ericsson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: WDFGRM