
Junior Redovisningsekonom till marknadsledande Mjukvaruföretag!
Är du nyexaminerad och motiverad att ta dig ann en roll med stort ansvar och stora utvecklingsmöjligheter - då är tjänsten Junior Redovisningsekonom för dig! Vi söker dig med driv och ambition som vill bli en del av ett dynamiskt bolag. Sök idag!

Junior Redovisningsekonom till marknadsledande Mjukvaruföretag!
Är du nyexaminerad och motiverad att ta dig ann en roll med stort ansvar och stora utvecklingsmöjligheter - då är tjänsten Junior Redovisningsekonom för dig! Vi söker dig med driv och ambition som vill bli en del av ett dynamiskt bolag. Sök idag!
Södra Station, Stockholm
Mars 2025
Heltid, 40h/veckan
Konsultuppdrag
Möjlighet till distansarbete
Om tjänsten
Vår kund är en ledande aktör inom affärskritiska mjukvarulösningar och en del av en global koncern med stark tillväxt. Genom att erbjuda innovativa och branschspecifika IT-lösningar stödjer bolaget kunder inom en rad olika samhälls- och affärssektorer. Med en decentraliserad struktur och en långsiktig strategi skapas en dynamisk arbetsmiljö där varje affärsenhet har stort självbestämmande. Företaget satsar på kontinuerlig utveckling och erbjuder spännande karriärmöjligheter för dig som vill växa inom en stabil och framåtblickande organisation.
I rollen som Junior Redovisningsekonom kommer du att ingå i ekonomiavdelningen och jobbar nära erfarna och kunniga kollegor. Du kommer primärt i rollen att hantera kundreskontran för ett bolag och kommer under upplärningen få en gedigen överlämning och stöttning från en erfaren kollega. Din närmsta rapporterande chef kommer vara Manager Finance & Control. Rollen erbjuder möjligheten att ta dig ann mer arbetsuppgifter och utöka ditt ansvarsområde i takt med din utveckling.
Du erbjuds Ett långsiktigt och utvecklande uppdrag med ambitionen att du som konsult ska växa!
Arbetsuppgifter
- Ansvara och hantera kundreskontran
- Fakturahantering
- Bankavstämningar
- Balansräkning och skatteavräkning
- Administrativa uppgifter
Vi söker dig som
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift då det används dagligen
- Har en avslutad examen i ekonomi på eftergymnasial nivå
- Har tidigare arbetslivserfarenhet i service och/eller administration som bedöms relevant
- Har god system- och datavana, specifikt Excel
Det är meriterande om du har
- En kandidat och/eller master med inriktning inom redovisning
- Arbetslivserfarenhet inom ekonomiuppgifter
- Kunskap i ERP-system
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Energisk
- Intellektuellt nyfiken
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Julia Cenner eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv5@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 0ULYI4