
Export Sales Coordinator till CWT Worktools!
Tillsammans med CWT Worktools söker vi nu en strukturerad och kommunikativ person som vill bli en nyckelspelare i deras exportteam! Här välkomnas du in i ett familjärt bolag med global räckvidd där du har en central roll i kontakten med kunder välden över. Varmt välkommen in med dig ansökan!

Export Sales Coordinator till CWT Worktools!
Tillsammans med CWT Worktools söker vi nu en strukturerad och kommunikativ person som vill bli en nyckelspelare i deras exportteam! Här välkomnas du in i ett familjärt bolag med global räckvidd där du har en central roll i kontakten med kunder välden över. Varmt välkommen in med dig ansökan!
CWT Worktools AB
Kil
Augusti 2025
Heltid
Rekrytering
Om tjänsten
CWT Worktools, en del av Alfa Group, är en svensk branchledande tillverkare av efterbehandlingsutrustning för skylt- och printindustrin. Företaget har sina rötter i branschen sedan 1960-talet och både utvecklar och tillverkar flatbäddsapplikatorer med kunder runt hela världen. Här blir du en del av en sammansvetsad arbetsgrupp där ödmjukhet, tydligt kundfokus och en positiv inställning till arbetsuppgifterna är det som bygger den fina arbetskulturen som präglar teamet.
I rollen som Export Sales Coordinator ansvarar du för att stärka och utveckla internationella kundrelationer, säkerställa smidig kommunikation och effektivt hantera interna processer kopplade till exportförsäljning. Du kommer arbeta nära både KAM och VD för att stödja i det operativa och administrativa arbetet med allt ifrån att hantera offerter och kundordrar till att bygga och underhålla relationer med kunder och återförsäljare. I rollen finns möjlighet att successivt ta ett större ansvar för egna kundkonton samt bidra till utvecklingen av både nya och befintliga marknader.
Du erbjuds
- En stimulerande och varierad arbetsmiljö med stora möjligheter att påverka och bidra till företagets utveckling
- Personlig och professionell utveckling med chans att växa inom organisationen
- Att vara en del av en dynamisk och inkluderande organisation med ett starkt fokus på export och internationella affärer i en mångkulturell miljö
Arbetsuppgifter
- Hantera administrativa uppgifter och dokumentation, såsom orderhantering, registrering av offerter, underhålla kundregister samt hantering av kund- och leverantörsfakturor
- Bidra till att utveckla och förbättra interna processer och rutiner för försäljningsarbetet
- Planera, koordinera och delta vid mässor och kundevent, inklusive logistik, materialhantering och uppföljning
- Ansvara för uppdatering och underhåll av marknadsmaterial samt samordning med externa leverantörer såsom reklambyråer och fotografer
Vi söker dig som
Stort fokus kommer att ligga på dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen tror vi att du är en kommunikativ relationsbyggare med förmåga att skapa och vårda kundrelationer. Du har en stor nyfikenhet och vilja att utvecklas med en prestigelös och positiv attityd. För dig är ordning och reda en självklarhet och du trivs med att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö. Vidare söker vi dig som..
- Innehar en eftergymnasial utbildning inom relevant område, fördelaktigt inom B2B-försäljning, kommunikation, marknadsföring, ekonomi eller annat som vi bedömer likvärdigt
- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Eftersom all kundkommunikation sker på engelska är det viktigt att du känner dig bekväm i språket. Ytterligare språkkunskaper är meriterande
- Har ett intresse för teknik och praktiska lösningar
- Innehar B-körkort
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av ERP- och CRM-system (Monitor och Fortnox)
- Erfarenhet av att arbeta med internationella kunder inom försäljning
Övrig information:
- Start: Augusti 2025
- Placeringsort: Kil. Tjänsteresor för mässor och kundevent förekommer men är ej frekventa
- Arbetstider: I grunden 8-17 med viss flexibilitet
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
CWT Worktools AB
Nyfiken att lära känna CWT Worktools bättre? Kika i deras hemsida.
Bli direktrekryterad till CWT Worktools AB
Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av kundföretaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

Har du frågor?
Emil Karlsson RC eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på kar01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 0T6V3A