![Reitan Convenience Sweden AB](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fawlogo.azureedge.net%2Flogos%2Fced07ea1-07d5-4ff1-8e2b-42e042f7dbce.png&w=256&q=75)
Reitan Convenience Sweden AB söker ansvarig för leverantörsreskontra
I ljusa och fina lokaler i Stadshagen hittar vi Reitan Convenience Sweden AB’s (RCS) huvudkontor. Här blir du som ansvarig för leverantörsreskontra en del av ett team med öppet klimat och högt i tak, där du arbetar både självständigt och i nära samarbeten med övriga kollegor på ekonomiavdelningen. RCS är franchisegivare för Pressbyrån, 7-Eleven och PBX, med sammanlagt 400 butiker som drivs av framgångsrika franchisetagare runt om i Sverige. Hos RCS arbetar du tillsammans med engagerande kollegor i en omhändertagande och tillåtande företagskultur. Låter det som något för dig? Läs vidare!
![Reitan Convenience Sweden AB](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fawlogo.azureedge.net%2Flogos%2Fced07ea1-07d5-4ff1-8e2b-42e042f7dbce.png&w=256&q=75)
Reitan Convenience Sweden AB söker ansvarig för leverantörsreskontra
I ljusa och fina lokaler i Stadshagen hittar vi Reitan Convenience Sweden AB’s (RCS) huvudkontor. Här blir du som ansvarig för leverantörsreskontra en del av ett team med öppet klimat och högt i tak, där du arbetar både självständigt och i nära samarbeten med övriga kollegor på ekonomiavdelningen. RCS är franchisegivare för Pressbyrån, 7-Eleven och PBX, med sammanlagt 400 butiker som drivs av framgångsrika franchisetagare runt om i Sverige. Hos RCS arbetar du tillsammans med engagerande kollegor i en omhändertagande och tillåtande företagskultur. Låter det som något för dig? Läs vidare!
Reitan Convenience Sweden AB
Stadshagen
Enligt överenskommelse
Heltid
Rekrytering
Om tjänsten
Hos RCS blir du en del av ett värderingsstyrt företag med en stark företagskultur och fokus på hållbarhet . Ett företag med stor trygghet och öppenhet för alla typer av människor vilket skapar ett gott diskussionsklimat. Här är det högt i tak, och du och dina kollegor kan dela med er av vad ni tycker och tänker. På kontoret i Stockholm arbetar cirka 100 personer och ekonomiteamet som du kommer att tillhöra består idag av 15 personer med olika ansvarsområden inom ekonomi. Som ansvarig för leverantörsreskontra blir leverantörsreskontran din huvudsakliga arbetsuppgift och det område som du ensam ansvarar för. Du driver området självständigt, men får stöd av andra kollegor som hjälper dig att effektivisera, förvalta och driva arbetet framåt på bästa sätt.
Du erbjuds:
- Ett positivt och hjälpsamt gäng, i vilket du kan ha roligt samtidigt som ni arbetar tillsammans och stöttar varandra.
- En arbetsplats där balans mellan arbete och privatliv värdesätts. Exempelvis genom kortare arbetsdagar sommartid, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och andra förmåner.
Arbetsuppgifter
- Ansvara för, och hanterar leverantörsreskontra.
- Supportera franchisetagare vid frågor om fakturor, kontering eller andra leverantörsreskontra-relaterade ärenden.
- Utföra kontering och kreditering av fakturor.
- Är kontaktperson för leverantörer vid fakturafrågor.
- Genomföra kontoavstämningar.
- Stötta övriga kollegor på ekonomiavdelningen med diverse ekonomirelaterade arbetsuppgifter vid behov.
- Bidra till att utveckla, effektivisera och förenkla fakturahanteringen, genom att aktivt delta i digitaliseringsprojekt och andra initiativ för att förbättra och modernisera ekonomiprocesserna.
Vi söker dig som
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra och är bekväm med att ta dig an en självständig roll inom området.
- Har erfarenhet av att arbeta i fakturahanteringssystem och ekonomisystem.
- Har mycket goda kunskaper i svenska, då det är språket du kommer att arbeta på.
Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av att arbeta i Cosmos eller Unit4 ERP/Agresso.
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Som person är du:
- Strukturerad och noggrann.
- Ansvarstagande och serviceinriktad, du trivs med att att jobba i team och samarbeta med kollegor.
- Driven och ambitiös, med en stark vilja att utvecklas och förbättra processer.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Reitan Convenience Sweden AB
Reitan Convenience Sweden AB servar dagligen 350 000 kunder genom deras ca 400 butiker. Deras framgång bygger på stolta och framgångsrika franchisetagare för Pressbyrån och 7-Eleven. De strävar efter att ge kunderna en bättre dag. Reitan Convenience Sweden AB ägs av det norska familjebolaget REITAN som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Estland samt Lettland.
Bli direktrekryterad till Reitan Convenience Sweden AB
Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av kundföretaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.
![people talking in front of computers](/_next/image?url=%2Fapi%2Fmedia%2Ffile%2Frgb_AW_People_17_highres-large.jpg&w=3840&q=75)
Har du frågor?
Milly Ellqvist Weidstam eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv3@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: TWGE31