Academic Work Logo
Sökresultat
Annons ID: 6F7D12
Company logo

Handläggare till Stockholm Vatten och Avfall!

Söker du ett administrativt arbete där du får nyttja såväl din strukturerade sida som din kommunikativa sida? Då kan denna tjänst vara för dig! Som handläggare kommer du att arbeta administrativt med ärendehantering samt med kund- och fakturautredningar och ha direkt kontakt med kunder. Ansök idag - vi tillämpar löpande urval och tjänsten har en omgående start!

Sökresultat
Annons ID: 6F7D12
Company logo

Handläggare till Stockholm Vatten och Avfall!

Söker du ett administrativt arbete där du får nyttja såväl din strukturerade sida som din kommunikativa sida? Då kan denna tjänst vara för dig! Som handläggare kommer du att arbeta administrativt med ärendehantering samt med kund- och fakturautredningar och ha direkt kontakt med kunder. Ansök idag - vi tillämpar löpande urval och tjänsten har en omgående start!

Bryggerivägen 10, Bromma/Ulvsunda

Omgående

Heltid

Konsultuppdrag

Möjlighet till distansarbete

Grönt Jobb

Om tjänsten

Till avfallsavdelningen hos Stockholm Vatten och Avfall söker de en handläggare till deras enhet som består av 14 personer. Enheten är uppdelad i två ansvarsområden, där ena delen arbetar operativt och andra delen arbetar administrativt med avfallstjänster. Du kommer ingå i den administrativa delen, där rollen innebär stort fokus på ärendehantering där du har direkt kontakt med kunder.

I rollen som handläggare kommer du att arbeta med ärendehantering vilket innebär framtagande av myndighetsbeslut där du granskar ansökningar, jämför dem med gällande regler och taxor samt utformar förslag till beslut. Det kommer även innebära arbete med kund- och fakturautredningar, där du bland annat granskar beställningsdokument, ser över återrapportering och tar fram dokument i verksamhetssystemet (BFUS). Beroende på utredningens utfall skickas utredningen antingen vidare till attestant, i andra fall behöver du som handläggare själv kunna fatta beslut - där du på ett pedagogiskt sätt behöver informera kunden för att ge tydlighet och förklaring kopplat till betalning. I utredningsarbetet kommer du även göra uträkningar med utgångspunkt från taxor och andra styrande dokument för att kunna göra avdrag.

Du kommer ha flera kontaktytor såväl inom enheten som med andra enheter och avdelningar såsom kundtjänst och insamlingsenheten.

Detta är ett konsultuppdrag på heltid med omgående start fram till sista augusti 2025, med möjlighet till förlängning.

Du erbjuds

  • Varierande arbetsuppgifter där du får nyttja din din kommunikativa sida såväl som din administrativa sida.
  • Att bli en bli en del av ett engagerat och samarbetsvilligt team.
  • En arbetsplats som värnar om miljö och hållbarhet.

Arbetsuppgifter

  • Ärendehantering.
  • Kund- och fakturautredningar.
  • Framtagande av myndighetsbeslut, där du granskar ansökningar, jämför dem med gällande regler och taxor samt utformar förslag till beslut.
  • Stötta vid projekt och utredningar.
  • Framtagande av statistikunderlag mm.

Vi söker dig som

  • Kommunicerar utmärkt i tal och skrift på svenska, samt är bekväm i tal och skrift på engelska.
  • Goda kunskaper i MS Office och god systemvana där du har lätt att lära dig nya system.
  • Har bra siffersinne där du kan göra uträkningar med utgångspunkt från taxor och andra styrande dokument.

Det är meriterande om du har

  • Utbildning eller erfarenhet inom fakturahantering och regelverk för inkasso.
  • Utbildning eller erfarenhet inom juridik.
  • Erfarenhet av arbete i BI-BEST eller annat beslutsstöd.
  • Erfarenhet av arbete i BFUS, EDP Future/Mobile, FetchPlanner.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Ansvarstagande - du tar ansvar för ditt eget lärande och att dina ärenden hanteras i tid.
  • Ordningsam - du är strukturerad, noggrann och har god prioriteringsförmåga. Vidare är du van vid att följa riktlinjer och rutiner och kan arbeta metodiskt.
  • Hjälpsam - du har lätt för att samarbeta, kommunicera och tar egna initiativ.
  • Stabil - du är flexibel i arbetsuppgifternas prioritering och omfattning samt agerar och kommunicerar tydligt och pedagogiskt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Har du frågor?

Evelina Karlsson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv4@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 6F7D12

Reitan Convenience Sweden AB

Reitan Convenience Sweden AB söker ansvarig för leverantörsreskontra

Reitan Convenience Sweden AB

Stadshagen

Heltid

Rekrytering

för 3 timmar sedan

Swedbank AB

Business Analyst till Swedbank med start i augusti!

Swedbank AB

Malmskillnadsgatan

Heltid

Konsultuppdrag

för 4 timmar sedan

NCPA Capital AB

Redovisningsekonom till NCPA Capital

NCPA Capital AB

Stockholm

Heltid

Rekrytering

för 22 timmar sedan

Samsung

PC Product Manager till Samsung

Samsung

Kista

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 dag sedan

Bokadirekt

Ekonomiassistent till Bokadirekt!

Bokadirekt

Östermalm

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 dag sedan

Ekonomiassistent till Livsstilsbolag

Vasastaden, Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 2 dagar sedan

Samsung

SCM Coordinator till Samsung

Samsung

Kista

Heltid

Konsultuppdrag

för 2 dagar sedan

Howden Re

Återförsäkrings Client Coordinator till Howden Re

Howden Re

Stockholm

Heltid

Rekrytering

för 2 dagar sedan

Ekonomiadministratör till ett av Addtech dotterbolag!

Stockholm, Gamla Stan

Heltid

Konsultuppdrag

för 2 dagar sedan