My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15105459

Customer Relations Support till Minuba!

Trivs du med att skapa starka kundrelationer och är tekniskt nyfiken? Minuba söker nu en kollega som inte bara är nyfiken och innovativ, utan också vill vara en del av deras spännande tillväxtresa. Som nyckelspelare i deras kundsupport kommer du att vara med att både bygga upp och ständigt förbättra kundrelationerna i Sverige. Om du gillar att ta initiativ, driva förändring och bygga långsiktiga kundrelationer, kan detta vara din nästa utmaning!

Ansök här

Företag: Minuba AB

Plats: Mölndal

Jobbkategori: Försäljning

Omfattning: Heltid, Tillsvidare

Startdatum: Enligt överrenskommelse

Typ av uppdrag: Rekrytering

Om tjänsten

Som Customer Relations Support i Sverige kommer du att spela en nyckelroll i att stödja och stärka deras kundrelationer. Din roll fokuserar främst på utgående support, där du proaktivt arbetar för att minska belastningen på supporten. Du blir den första kontakten för deras svenska kunder och samarbetar nära både det svenska teamet och teamet i Danmark. I Sverige består teamet av fyra personer med olika ansvarsområden, såsom support, marknad och försäljning, medan ledningen finns i Danmark.

Din huvuduppgift är att proaktivt förebygga framtida ärenden genom nära dialog och starka kundrelationer, samt att hantera inkommande supportärenden via telefon och e-post när de uppstår. På sikt kommer du även att bli delaktig i utbildning och onboarding av kunder i användningen av produkten, anpassat efter deras tekniska behov.

Minuba är ett innovativt IT-bolag som erbjuder en app som gör arbetsdagen enklare för service- och hantverksföretag. Vårt kompletta onlinesystem underlättar för kunderna gällande fakturering och orderhantering, vilket omfattar hela vardagen inom hantverks- och servicebranschen. Vi är stolta över att vara en del av Danmarks ledande mjukvaruföretag inom professionella IT-system för hantverkare och serviceföretag och är nu redo att påbörja en tillväxtresa i Sverige.

Du erbjuds

  • Att vara med ett innovativt mjukvarubolag på en spännande tillväxtresa
  • En varierande roll där du får ta stort ansvar med möjlighet till utveckling
  • Att bli inkluderad i en öppen och gemensam företagskultur med gemensamma tillställningar

Arbetsuppgifter

  • Kontakta deras befintliga kunder via telefon och e-post i relationsskapande syfte
  • Proaktivt ge rådgivning, informera om våra partnerskap samt ta emot eventuella supportfrågor
  • Förstå kundens verksamhet och arbetsflöde och hjälpa till att integrera Minuba effektivt i deras dagliga drift
  • Utarbeta utbildningsmaterial, guider och andra resurser för våra kunder
  • Ta emot inkommande supportärenden via telefon och effektivt lösa kundernas problem
  • På sikt delta i onboarding av kunder inför användning av produkten, samt vidare utbildning för effektiv användning på olika tekniska nivåer
  • Samarbeta nära sälj-, marknadsförings- och utvecklingsteam för att säkerställa positiv kundupplevelse

Vi söker dig som

  • Har en avslutad gymnasieutbildning
  • Är tekniskt nyfiken
  • Har några års relevant arbetslivserfarenhet inom kundservice, support etc.
  • Är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har

  • Har god systemvana
  • Har erfarenhet av en liknande roll

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Orädd
  • Nyfiken
  • Affärsinriktad
  • Relationsskapande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Minuba AB

Läs mer om Minuba här!

Bli direktrekryterad till Minuba AB

Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av kundföretaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Fanny Petersson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg04@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15105459

Ansök här