My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15105595

Dansktalande Kundtjänstmedarbetare till Yamaha Motor Scandinavia!

Yamaha Motor Scandinavia

Är du flytande i danska, norska eller svenska och vet hur service av världsklass ska levereras? Har du dessutom intresse för motorbranschen och vill ta nästa steg i karriären? För Yamaha Motor Scandinavias räkning söker vi nu dig som vill bli del av ett helt nytt kundtjänstteam!

Ansök här

Företag: Yamaha Motor Scandinavia

Plats: Uddvägen 7, 131 54 Nacka

Jobbkategori: Kundtjänst

Omfattning: Heltid

Startdatum: Oktober

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

För Yamaha Motor Scandinavias räkning söker vi nu två kundservicemedarbetare som pratar flytande svenska och danska eller norska, alternativt norska och danska. Här får du chansen att vara med och bygga upp ett helt nytt team som tillsammans kommer jobba för att leverera en service av världsklass till sina kunder inom motorbranschen.

Yamaha Motor Scandinavia är ett internationellt företag inom motorbranschen, som säljer kända högkvalitativa motorcyklar, båtmotorer, vattenskotrar och fyrhjulingar m.fl.. De sitter i fina lokaler i Sickla, ett stenkast från Slussen. Blir du aktuell för tjänsten kommer du bli en del av ett familjärt och öppet företag med starka värderingar och teamkänsla. Här finns även utvecklingsmöjligheter och medarbetarna gillar att ha roligt tillsammans.

Tjänsten är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer bli anställd via Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Tjänsten är långsiktig med ambition till förlängning förutsatt att samarbetet fungerar bra. Arbetet är förlagt mån-tors: 07:45-16.30 & Fre: 07:45-15.30.

Arbetsuppgifter

  • Hantera kundärenden via telefon och mejl
  • Uppföljning av sälj-leads
  • Intern support med diverse administrativa arbetsuppgifter

Vi söker dig som

  • Har 2-3 års erfarenhet av ett serviceinriktat arbete så som butik, café, restaurang
  • Har en gymnasieexamen
  • Har god datorvana
  • Är flytande i danska och svenska eller norska, i både tal och skrift då språket används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har

  • Arbetat som kundtjänstmedarbetare tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

För att trivas i tjänsten krävs det att du är nyfiken, lösningsorienterad och tycker om att hjälpa till där det behövs. Du har en naturlig förmåga för service och är van vid att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Vidare är du ansvarstagande, noggrann och har ett intresse för att ta kontakt med människor. Då ditt främsta arbetsverktyg kommer vara telefon och mejl är det även viktigt att du trivs med att prata i telefon.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Yamaha Motor Scandinavia

Yamaha Motor Scandinavia ingår i Yamaha-koncernen. Företaget är generalagent för koncernens samtliga motorprodukter som motorcyklar, båtmotorer, fyrhjulingar, tillbehör och reservdelar i Sverige, Norge, Danmark samt Island, Grönland och Färöarna. Företaget består av 58 personer som är fördelade på tre kontor i Sverige, Norge och Danmark.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Alina Finnberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stn01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15105595

Ansök här