info
VARNING! Det cirkulerar just nu felaktiga meddelanden i sociala medier och sms om lediga jobb som inte kommer från Academic Work. Vi vill informera att dessa inte har något med oss att göra och att avsändaren obehörigt använder vårt varumärke. Vårt råd är att inte svara eller agera (t.ex. klicka) på meddelandena. Lediga tjänster söker du tryggt och säkert här på vår webbsida
close
My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15105781

Ekonomiassistent AR/AP till kund utanför Göteborg

Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund belägen nordöst om Göteborg med fokus på AR och AP mot deras europeiska företag.

Ansök här

Plats: Göteborg

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid, konsultuppdrag

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Övrigt: Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

Du kommer tillsammans med ditt team rapportera till din gruppchef och säkerställa att du levererar uppsatta mål enligt SLA och KPI som satts. Du kommer att vara ansvarig för att bearbeta och verifiera inkommande transaktioner för kundreskontra/leverantörsreskontra på ett effektivt och korrekt sätt. Vidare kommer du att hantera processen för förfallna betalningar och påminnelser till kunder i samarbete med lokala ekonomi- och försäljningsrepresentanter. Du kommer även att stödja leverantörsreskontra teamet med skanning och kodning av leverantörsfakturor.

Vi tror att du är en person som söker nya och spännande utmaningar inom redovisning. Du har redan en solid grundkunskap i kundreskontra och/eller leverantörsreskontra men är redo att ta nästa steg.

Vi förutsätter att du är en person som trivs i en miljö som utnyttjar din förmåga som snabb inlärare, god lyssnare och problemlösare. Du älskar utmaningar och njuter av komplexitet. Ett intresse för system och att använda teknik för att stödja processer kommer att vara viktigt för att möjliggöra att shared service center kan erbjuda förstklassiga tjänster och effektivitet till sina kunder. Du är serviceinriktad men kan samtidigt sätta ner foten om situationen kräver det. Du har ett öga för detaljer och är noggrann, systematisk och välorganiserad. Ibland kan tempot på kontoret bli högre, särskilt under stängningsperioder, därför är det viktigt att du kan hålla dig lugn och sansad även under dessa stressiga tider.

Teamarbete kommer att vara av största vikt när du arbetar, det är därför uppenbart att du tycker om att arbeta i team och kan se betydelsen av din roll i teamet och hela kedjan. Ditt team kommer att stödja kundens europeiska företag och vi ser därför att du också har erfarenhet av att arbeta i globala miljöer med olika intressenter över hela världen.

Du kommer att få reda på mer om kunden i nästa steg!

Vi söker dig som

  • Har en universitetsutbildning i redovisning, ekonomi eller motsvarande. Dock kan högre yrkesutbildning (Yrkeshögskola) övervägas i kombination med dokumenterad adekvat arbetslivserfarenhet.
  • Har minst 3 års erfarenhet av liknande arbete.
  • Har erfarenhet av att arbeta i en global matrisorganisation där du är van vid kommunikation digitalt med flera olika intressenter.
  • Besitter en hög nivå av MS Excel och god kunskap i Office 365.
  • Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, i skrift och tal.

Det är meriterande om du har

  • Tidigare kunskap och erfarenhet av M3, Basware och/eller Hyperion (HFM).

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Målmedveten
  • Ordningsam
  • Ansvarstagande
  • Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Amanda Rees Fager eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15105781

Ansök här