My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15105619

Försäljnings- och orderadministratör till Samsung

Magnit Global Sweden II AB

Är du en serviceinriktad person som vill jobba med logistik och kundnöjdhet. Då är denna tjänst som Försäljnings- och orderadministratör rätt för dig. Välkommen in med din ansökan idag!

Ansök här

Företag: Magnit Global Sweden II AB

Plats: Kista

Jobbkategori: Lager / Logistik

Omfattning: Heltid, 40h veckan

Startdatum: 5 augusti

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Samsung drivs av en obeveklig passion för excellens och ett oföränderligt engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabbrörliga globala ekonomi är förändring konstant, och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Som de har gjort i 80 år, riktar de sina blickar mot framtiden, förutser marknadens behov och efterfrågan så att de kan styra företaget mot långsiktig framgång.

Som Försäljnings- och Orderadministratör kommer du att spela en central roll i att säkerställa att Samsung förblir på toppen av marknaden och fortsätter att berika och förenkla konsumenternas liv. Du kommer att vara den nyckelkontakt för Samsungs kunder som binder samman leverans och försäljning för att säkerställa ett smidigt informationsflöde och hålla deras kunder nöjda. Detta innebär att säkerställa ett professionellt informationsflöde från supply-teamet i Nederländerna hela vägen till deras kunder. Som en spindel i nätet kommer du att ha nära samarbete med både kunder och interna operationer.

Teamet expanderar och fokuserar mer på processutveckling och därför söker vi en administratör till Samsungs hårt arbetande team. Om du är en person som gillar teamwork, ett gott skratt med ett gäng härliga kollegor, kommer du att trivas i rollen!

Du erbjuds

Arbetsuppgifter

  • Säkerställa kundnöjdhet genom att uppdatera om leveranser, lagernivåer, lagerförflyttningar
  • Säkerställa att vi alla är överens om rätt produkter på marknaden genom prognoser och uppföljning med statistik tillsammans med din SCM Team Lead
  • Stötta SENA Climate Solutions management genom att följa upp kundtjänstrelaterade frågor och ämne
  • Hantera både korttidsprognoser, beställningar och prisinformation
  • Övervaka vår försörjningssituation tillsammans med din SCM Team Lead för att säkerställa överensstämmelse mellan prognos och beställningar i SAP och vårt Supply Chain Management-system

Vi söker dig som

  • Har en avslutad gymnasieexamen
  • Har tidigare relevant arbetslivserfarenhet
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
  • Har mycket goda kunskaper i Excel, specifikt Pivot och Vlookup

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av order/logistik/tull och SAP

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Social
  • Ordningsam
  • Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Magnit Global Sweden II AB

Läs mer om Samsung på deras hemsida!

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Julia Cenner eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stn01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15105619

Ansök här