My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15105624

Junior Planner till svenskt modebolag!

Är du relativt nyexaminerad inom ekonomi/inköp med modeintresse? Vår kund är ett internationellt bolag, där du i rollen som Junior Planner kommer ansvara för administrativa arbetsuppgifter relaterat till inköpsprocessen.

Ansök här

Plats: Stockholm

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid

Startdatum: juli eller augusti

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Övrigt: Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

Vår kund är ett svenskt internationellt modebolag. Produktsortimentet är uppdelat i olika avdelningar och kategorier, och du kommer samarbeta tätt med en Planner på en av dess dedikerade avdelningar. Du kommer även att samarbeta med övriga på avdelningen och produktteamet. Ert mål är att säkerställa bästa möjliga produktleverans till bolagets kunder.

Som Junior Planner kommer du främst att stötta Planner med följande arbetsuppgifter:

  • Administrera lagerstatus och inköp.
  • Administrera ranking per region, vilket innebär att analysera försäljningsdata för olika geografiska områden.
  • Hantera Kvantifiering, (bestämma hur mycket av varje produkt som ska beställas, baserast på försäljningsprognoser, lagerstatus, och eventuell säsongsefterfrågan).
  • Lägga orders.
  • Utföra analyser för att identifiera trender, mönster och avvikelser.
  • Jämföra övergripande företagsmål med mer detaljerade prognoser och planer från Planner. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma:
  • Hitta nya försäljningsmöjligheter baserat på data, i samarbete med produktteamet.
  • Ansvara för tidsplaneringen och säkerställa/koordinera att den går i linje med hela avdelningens tidsplan.

Vi söker dig som

  • Har en nyligen avslutad eftergymnasial utbildning inom inköp/ekonomi/textilekonomi. Det är starkt meriterande om du även är utbildad inom mode/har intresse för mode, trender & retail.
  • Har intresse och/eller arbetslivserfarenhet av att utföra ekonomiska analyser, och en förmåga att se samband.
  • Har goda kunskaper i Excel och god systemvana.
  • Har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska då både dessa språk används i det dagliga arbetet.

Vi söker dig som är serviceinriktad, strukturerad och självgående. Du har god samarbetsförmåga och är duktig på att hantera många kontakter samtidigt. Vidare är du analytiskt lagd, och trivs att med utföra olika typer av analyser. Du trivs i högt tempo, är nyfiken och prestigelös.

Övrig information

  • Start: omgående.
  • Uppdragslängd: 6 månader från och startdatum, med chans till förlängning.
  • Placering: Stockholm city. Möjlighet till hybridarbete 1 dag/vecka.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Maja Cramne eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stn01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15105624

Ansök här