My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15104585

Kravhandläggare till fintech banken Brocc!

Har du tidigare arbetat inom service och ute efter en fartfylld heltidstjänst hos ett spännande bolag? Se hit! Vi söker dig som har telefonvana, är lösningsorienterad och är orädd för utmaningar. Tjänsten är med start omgående - välkommen med din ansökan!

Ansök här

Företag: Brocc Finance AB - Brocc Finanace AB

Plats: Gärdet

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Brocc är ett snabbt växande fintechbolag vars mål är att skapa en mer rättvis finansbransch. Det som driver företaget och dess medarbetare är möjligheten att kunna utmana, omfördela och därmed ge bättre villkor till alla. Brocc är inne i en spännande fas där de nu har behov att stärka upp sitt team inom kundservice.

Som medarbetare på Brocc kommer du spela en nyckelroll i verksamheten där du kommer ha möjlighet att påverka företaget och göra skillnad. Detta är början på en spännande resa och det kommer att finnas möjlighet att få vara med och forma operationsavdelningen.

Tjänsten är på heltid med arbetstider måndag-fredag ca 08-17.

Du erbjuds

  • En långsiktig heltidstjänst!
  • Samla på dig meriterande erfarenhet inom bankbranschen samt kredit- och inkassohantering!
  • Vara med på tillväxtresan hos en modern bank! Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Rådgiva kunderna och hjälpa kunderna med frågor kring krediter, betalningsplaner etc.
  • Påminna kunderna att betala och sätta upp en betalningsplan framåt tillsammans med kunderna
  • Kontakta privatlånskunder via mail och telefon vars krediter har gått till Inkasso
  • Hantera kundärende per telefon och mejl
  • Kravhandläggning och övrig administration

Vi söker dig som

  • Uppskattar kundkontakt och kan anpassa budskapet efter kundens behov
  • Har tidigare erfarenhet av service från bank-/finansbranschen
  • Har arbetat med telefon som närmaste arbetsverktyg
  • Talar och skriver svenska obehindrat

Det är meriterande om du har

  • Har tidigare erfarenhet av collections/pre collection/kravhandläggning/inkasso

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Serviceinriktad
  • Prestigelös
  • Lösningsfokuserad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Molly Rytter eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stw06@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15104585

Ansök här