info
VARNING! Det cirkulerar just nu felaktiga meddelanden i sociala medier och sms om lediga jobb som inte kommer från Academic Work. Vi vill informera att dessa inte har något med oss att göra och att avsändaren obehörigt använder vårt varumärke. Vårt råd är att inte svara eller agera (t.ex. klicka) på meddelandena. Lediga tjänster söker du tryggt och säkert här på vår webbsida
close
My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15106842

Säljstöd sökes till ett internationellt bolag

Vi letar efter dig som vill tillhöra en företagskultur med hög drivkraft och ett framåtblickande förhållningssätt. I rollen som säljstöd kommer du stötta vår kunds säljteam och bidra till att förbättra deras datakvalitet och rapportering. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett skarpt öga för detaljer och ett framåtblickande förhållningssätt.

Ansök här

Plats: Stockholm

Jobbkategori: Försäljning

Omfattning: Heltid

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Övrigt: Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

Vår kund är ett entreprenöriellt företag som är känt för sin djupa förståelse för människor och sitt engagemang för att hjälpa miljön. De genomgår i dagsläget en omorganisation och söker därför en driven och noggrann Säljstöd för ett konsultuppdrag på sex månader, med möjlighet till förlängning.

I denna roll kommer du att säkerställa att vår kunds försäljningsdata och rapportering är korrekt och uppdaterad. Du kommer att rapportera till Sales Operations Manager och ha en nyckelroll i att stötta deras säljteam med administrativa uppgifter och datakvalitet i deras CRM-system (Zoho).

Rollen är baserad på deras kontor i Stockholm, men du kan också ha möjlighet att arbeta på distans och resa till deras kontor i södra Tyskland vid behov.

Arbetsuppgifter

  • Samla in och leverera rapporter om olika KPI:er
  • Förbättra datakvaliteten i vårt CRM (Zoho)
  • Stödja olika projekt inom säljteamet
  • Stödja säljteamet med administrativa uppgifter

Vi söker dig som

  • Har en avslutad högskoleutbildning
  • Passar in i en företagskultur med hög drivkraft och ett framåtblickande förhållningssätt
  • Mycket goda kunskaper inom Excel
  • Behärskar det engelska språket obehindrat i tal och skrift, detta då all kommunikation sker på engelska

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet inom försäljning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Problemlösande
  • Kvalitetsmedveten
  • Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Karin Bergman eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15106842

Ansök här