Kodak, Toys R’s Us och Phone Family är alla exempel på bolag som gått i konkurs. Statistik visar att bara 25% av alla företag överlever sina första 15 år. Men vad är det egentligen som skiljer överlevarna mot de som går i graven? Under Leadership Day betonar flera av talarna förändring som en viktig faktor för att hålla sig aktuell som företag. En av talarna, Isabella Löwengrip, menar att förändring är essentiellt för att skapa starka varumärken – varumärken som överlever.
Det säger Isabella Löwengrip när hon på Leadership Day betonar hur viktigt det är att företag får ombord sina medarbetare på förändringsresan. Behöver förändring rent utav finnas i företagets DNA för att få till verklig förändring? Och hur avgörande är egentligen medarbetarengagemang?
Ladda ner vår artikel för att få mer svar kring "Förändring - en förutsättning för tillväxt" - baserat på insikter från bland annat Isabella Löwengrip och Ishtar Touailat från Leadership Day 2019.