My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15107468

Ekonomistudent för långsiktigt deltidsuppdrag

Nu söker vi dig som studerar ekonomi på eftergymnasial nivå och vill utvecklas inom leverantörsreskontra för vår kunds räkning; ett ledande företag inom fastighetsbranschen. Denna tjänst erbjuder inte bara arbete med leveranstörsreskontra utan också möjligheten att arbeta tillsammans med omtänksamma och kompetenta kollegor. Läs mer nedan och välkommen med din ansökan!

Ansök här

Plats: Centralt

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Deltid, 8-16 h/v

Startdatum: Oktober/November

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Vi söker för vår kunds räkning en Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra med start i oktober/november och som sträcker sig långsiktigt under din studietid. Uppdraget är på deltid där du förväntas arbeta två pass i veckan under terminerna och uppemot heltid under jul/sommar.

Här ges möjligheten att tillämpa praktiska kunskaper inom ekonomi vid sidan av dina studier och kliva in i ett dynamiskt företag med tillväxt och förändring i fokus. De är dedikerade till att skapa effektiva och innovativa lösningar inom fastighetsbranschen och strävar alltid efter att vara i framkant när det gäller affärsutveckling och processoptimering.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent tillhör du ett team om 6 kollegor där du kommer att hantera leverantörsreskontra inom koncernen. Behovet är på deltid och cirka 8-16 h per vecka, där behovet är större första veckan varje månad efter månadsbokslut. Rollen innefattar bland annat:

  • Leverantörsreskontran och tillhörande arbetsprocesser
  • Hantering och utredning av leverantörsfakturor
  • Hantering av betalfiler och betalningar
  • Hantering av påminnelser och inkasso
  • Uppdatera leverantörsregistret och ha löpande kontakt med leverantörer
  • Hantering av attestflöden, konteringsregler och instruktioner
  • Posthantering

Vi söker dig som

  • Studerar på eftergymnasial nivå inom ekonomi, redovisning eller annat vi bedömer likvärdigt och har minst 1,5 år kvar av dina studier
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du:

  • Har arbetslivserfarenhet sedan tidigare
  • Har kunskaper i Excel

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För rollen värderar vi dina personliga egenskaper högt och söker dig som är strukturerad, fokuserad på att hitta lösningar och trivs med att samarbeta i team i en föränderlig arbetsmiljö. Du bör vara driven och ödmjuk, samt ha förmågan att ta ansvar för ditt arbete och vara självständig.

Övrig information:

  • Start: Oktober/November
  • Omfattning: Deltid, 8-16 h/v
  • Uppdrag: Långsiktigt under din studietid
  • Placering: Centralt, Stockholm
  • Bakgrundskontroll: UC-kontroll + Utdrag ur belastningsregister kommer genomföras i denna rekryteringsprocess

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Lizette Wiedel eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15107468

Ansök här