My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15105800

Forskningssekreterare till organisation i Kalmar

Vi söker nu en forskningssekreterare till ett multinationellt forskningsprojekt som leds av en organisation i Kalmar. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av forskningsadministration och vill stötta i ett stort och långsiktigt projekt. Är du ansvarstagande, ordningsam och noggrann? Ta chansen och sök idag!

Ansök här

Plats: Kalmar

Jobbkategori: Teknik

Omfattning: Heltid

Startdatum: Slutet av augusti

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Övrigt: Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

I tjänsten kommer du arbeta nära koordinatorn för forskningsprojektet men även kommunicera med andra delar av projektet. Kommunikation och administrativ stöttning är två stora delar av rollen. Bland annat kommer du som forskningssekreterare jobba med projekt- och mötesadministration, intern- och externkommunikation samt bistå med forskningsadministrativ kompetens. Som forskningssekreterare kommer du arbeta i ett projekt som är en del av EU Horizon Europé projektet.

Du erbjuds

  • Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Projektadministration, utarbeta projektplaner, stötta i tidsrapportering för projektet och ansvara för dokumentation
  • Mötesadministration, administrera och arrangera såväl fysiska som digitala möten
  • Intern kommunikation, skicka ut dagordningar, minnesanteckningar och meddelande till projektet och andra parter
  • Extern kommunikation, uppdatering av presentationer, webbsidor och sociala medier kopplade till projektet
  • Bistå med forskningsadministrativ kompetens till andra nationella och internationella forskningsprojekt

Vi söker dig som

  • Har en kandidatexamen inom relevant område
  • Väldigt god skriftlig och muntlig kommunikation i svenska och engelska
  • Goda IT kunskaper och erfarenhet av att använda Office paketet
  • Innehar forskningsadministrativ erfarenhet

Det är meriterande om du har:

  • Tidigare erfarenhet av arbete som forskningssekreterare, administratör i nationella och EU-projekt
  • Erfarenhet av EU Horizon Europé forskningsprogram, dess forskningsportal och krav på rapportering
  • Erfarenhet av att använda InDesign och Photoshop

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Hjälpsam
  • Ordningsam
  • Stabil
  • Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Lovisa Pålsson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på mal07@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15105800

Ansök här