My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15107355

Orderhanterare till välkänt teknikbolag i Västerås!

Är du i början av din karriär och har ett brinnande intresse för teknikområdet? Söker du en bred roll där du har kontakt med både kunder och leverantörer på ett globalt plan? Som Orderhanterare får du jobba administrativt med digitala system och hantera inköpsorders främst inom hamnindustrin och samtidigt driva kontakten med både kunder och leverantörer. För dig som är nyfiken både på tekniken och processer finns stora möjligheter att växa och utvecklas i rollen!

Ansök här

Plats: Västerås

Jobbkategori: HR/kontor/administration

Omfattning: Heltid

Startdatum: Enligt överenskommelse

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Enheten i Västerås som du kommer arbeta för levererar produkter och lösningar för instrumentering, automation och optimering av industriella processer inom flera olika teknikområden. Du kommer främst arbeta med kunder och leverantörer inom hamnindustrin där du säkerställer att inköpsorders hanteras korrekt, genomför beställningar och orderbevakningar samt skickar ordererkännande till kunden. Tillsammans med andra Orderhanterare sköter ni flera ärenden parallellt och arbetar i projektform. I gruppen arbetar även säljare, tekniskt säljstöd och en Contract Manager.

Du erbjuds

  • Ett värdefullt kompetensutbyte från dina kollegor i teamet
  • En fot in i en större bransch med mycket goda utvecklingsmöjligheter
  • Interna kurser och utbildningar samt inledande fadderskap under dina första veckor

Arbetsuppgifter

  • Orderhantering, fakturering samt ansvar över projektbudget
  • Säkerställa leveranser av komplexa projekt i ett nära samarbete med säljare och ingenjörer
  • Säkerställa kundtillväxt genom hållbara kund- och leverantörsrelationer för att driva processutvecklingen
  • Dokumenthantering och rapportering
  • Samarbeta med lokala enheter och slutkunder

Vi söker dig som

  • Har en avklarad YH- eller universitetsexamen inom administration, ekonomi, teknik eller inköp
  • Har erfarenhet från en roll inom kundservice
  • Har en god IT-förståelse med kunskaper i MS Office-paketet
  • Talar och skriver flytande i svenska och engelska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har

  • Arbetslivserfarenhet från industrin
  • Grundläggande kunskaper i kund- och leverantörsfakturering
  • Kunskaper i SAP

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Samarbetsinriktad
  • Innovativ
  • Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Jill Gardell eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på Vas01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15107355

Ansök här