info
VARNING! Det cirkulerar just nu felaktiga meddelanden i sociala medier och sms om lediga jobb som inte kommer från Academic Work. Vi vill informera att dessa inte har något med oss att göra och att avsändaren obehörigt använder vårt varumärke. Vårt råd är att inte svara eller agera (t.ex. klicka) på meddelandena. Lediga tjänster söker du tryggt och säkert här på vår webbsida
close
My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15107280

Vi söker redovisningsekonom!

Har du ett par års erfarenhet av redovisning inom kundreskontra och strävar efter att utvecklas i din roll? Arbetar du proaktivt, noggrannt och självgående och söker dig nu till större organisationer? Sök tjänsten som redovisningsekonom idag!

Ansök här

Plats: Stockholm

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid

Startdatum: December

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Accounts Receivable är en del av vår kunds Finance Business Support och hanterar övrig kundfakturering som inte faller under en viss del av verksamheten. Huvuddelen av avdelningens transaktionella arbetsuppgifter gällande fakturering har outsourcats till extern part. Din roll kommer bestå av att stötta dina interna kollegor som huvudsakligen arbetar med mer komplex fakturering samt hjälpa deras outsourcing partner i deras dagliga arbete.

Arbetsuppgifter

  • Löpande stödja deras outsourcing-partner som sköter det operationella dagliga arbetet
  • Planera och hantera bokslutsuppgifter
  • Hantera inkasso
  • Stödja interna kollegor med kunskap kring deras processer

Vi söker dig som

  • Har en avslutad utbildning inom ekonomi, gärna en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller adminsitration
  • Erfarenhet inom ekonomiverksamhet. Du har god kunskap i SAP inom fakturering och kundreskontraarbete
  • Du kan uttrycka dig väl i engelska, både i tal och skrift.
  • Ett krav är att du har varit bosatt i Sverige minst 5 år eftersom det kan komma att krävas att du genomgår drogtest och säkerhetsklassning för tjänsten

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet från arbete inom ekonomiprocesser generellt och mer specifikt Accounts Receivable / Order to Cash
  • God förståelse för ekonomiprocesser i SAP
  • God kunskap i momsredovisning
  • Kunskap i tyska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Självgående och bekväm med att ta självständiga beslut
  • God samarbetsförmåga
  • Proaktiv, lösningsinriktad och har förmåga att skapa trovärdighet och engagemang

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Clara Nyquist eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth5@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15107280

Ansök här