My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15109331

Kundservicemedarbetare till elektronikbolag i Huddinge

Är du ute efter nästa steg i karriären? Vi söker dig med ett par års erfarenhet av kundtjänst som inte tackar nej till att få jobba i ett härligt team. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök här

Plats: Huddinge

Jobbkategori: Kundtjänst

Omfattning: Heltid, vikariat ca. 1,5 år

Startdatum: Februari

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Övrigt: Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

Som kundservicemedarbetare hos vår kund vill vi att du levererar en hög kunskapsnivå och ger en hög servicegrad till deras kunder. Vi vill att du konstant förbättrar dig och anammar nya verktyg och kommunikationskanaler i linje med kundernas önskemål och företagets tekniska utveckling. Vårt mål är att du möter och överträffar kundens förväntningar. Arbetet är varierande och ingen dag är den andra lik. Jobbet kommer främst utgå från plats på kontoret.

Vi söker en engagerad och driven kundservicemedarbetare till deras team på åtta personer. Du kommer att främst arbeta med kundtjänst av deras elprodukter till industrin. Tjänsten innebär arbete i SAP och Salesforce som grundsystem.

Arbetsuppgifter

Som kundservicemedarbetare kommer du att spela en central roll i utvecklingen av vår kunds kundserviceavdelning. Du kommer huvudsakligen att hantera inkommande ärenden via e-post och telefon för den svenska marknaden. Du kommer dagligen katt ha kontakt internt med kollegor inom försäljning, deras tyska moderbolag, inköpsavdelningen och lagret. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:

  • Vägleda och hjälpa kunder som ringer in via telefon
  • Hantera inkommande ordrar
  • Bevaka leveranser
  • Offerthantering och reklamationer

Vi söker dig som

  • Har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter såsom telefonvana, samt erfarenhet av prishantering och reklamationer.
  • Har mycket god systemvana.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Meriterande

  • Erfarenhet av liknande bransch och förståelse för logistik.
  • Erfarenhet av materialreklamationer.
  • Erfarenhet av Salesforce och SAP är ett plus.
  • Ordererfarenhet och logistik erfarenhet är en fördel.

Personliga egenskaper:

  • Initiativtagande
  • Flexibel
  • Service minded
  • Driven

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Karin Bergman eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15109331

Ansök här